Graffiti Competition Bukit Merah Laketown

Wednesday 26 September 2018

Masa awal masuk ke Bukit Merah Laketown ni ternampak graffiti artist tengah design new graffiti dekat dinding bangunan. Rupanya ada graffiti contest dari 15 September hingga 16 September 2018. Hadiah wang tunai berjumlah sebanyak RM12,500 dan beberapa hadiah lain. 


Sebanyak 10 kumpulan yang menyertai pertandingan ni dan bertemakan Sayangi Malaysiaku bersempena Hari Malaysia. 3 September hari pemilihan design yang dihantar oleh artis-artis graffiti di email bmlrgraffiti@gmail.com kemudian dipilih ke peringkat final di Bukit Merah Laketown. 







Since tengok yang masih in progress so tak boleh nak pilih design siapa yang cantik. Check dekat FB Bukit Merah pun tak ada update siapa pemenang Graffiti Competition ni sebab Ahad dah bergerak ke tempat lain so memang tak jejak dah Bukit Merah Laketown Resort ni. I guess one of them ada yang buat graffiti di Taman Tasik Taiping but this is just a wild guess haha. 


Selain dari graffiti competition ni, ada juga pertandingan mewarna untuk kanak-kanak dan acara sukaneka ringan. Kalau berjaya boleh dapat tiket percuma untuk masuk themepark ataupun bermalam di resort Bukit Merah Laketown. So kitorang cuba nasib....



...dan tak berjaya haha ingat senang ke nak menang sesuatu yang besar? Memang tak dapat la derr. Peraduan Teka Kuaci tu pun entah siapa yang bertuah. Nak kira satu hal, tu pun belum tentu mengena kiraan tu. Tapi tak mahal pun nak join, dalam RM3 je satu game. 

Bukit Merah ni ada banyak promo deals masa Hari Merdeka dan Hari Malaysia, mungkin sebab banyak cuti kot so boleh lah buat pakej menarik untuk tarik pengunjung. Harap tahun depan ada lagi so boleh datang lagi sini. 

10 comments

  1. hebat bakat seni mereka ini ya (^_^)

    ReplyDelete
  2. Cabtiknya grafiti yang diorang buat..

    ReplyDelete
  3. Cantiknya diorang buat. Tangan kena seni ni.

    ReplyDelete
  4. cantiknya. kalau kin yg buat ni jadi jugak, tapi jadi lukisan abstrak je la. haha

    ReplyDelete
  5. Bila tgk org lukis graffiti ni, kagum sangat.. Gigih tau dorang melukis & hasil dia sangat la cun...

    ReplyDelete
  6. mmg org seni la siapa yg berjaya lukis graffiti tu...
    serius kagum giler

    ReplyDelete
  7. Gila gempakkk skill masing-masing kalau kasi ira buat ni hem alamat skill cat dinding je siap haha

    ReplyDelete
  8. Cantik.. dan hebat bakat-bakat mereka semua.. ;)

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.