Lunch di Macha & Co. 1Utama

Monday 10 September 2018

Since its public holiday memang semua restoran penuh and of course lah servis mesti ambil masa dari yang sepatutnya sebab ramai orang. So tengahari tu decide makan dekat Macha & Co sebab tak ramai satu hal, teringin nak makan nasi daun pisang lepas baca novel Kelabu satu hal. 

Since its my first time, kena lah minta recommendation dari staff restoran tu sendiri tapi dia pun tak reti nak suggest yang mana so kitorang ambik makanan basic je. Set platter dengan nasi briyani. 

Related image

Image result for macha & co 1utama

Tak lama pun nak tunggu makanan siap sebab dah sedia ada rasanya tinggal nak hidangkan je. Service from the staff also quite good, decoration pun just nice tapi dia tak pasang lagu hindustan :P


Dalam set platter ni ada nasi semangkuk, papadom, peria goreng, rasam, yogurt masam, ubi keledek lenyek dan sayur kubis. Kuah kari tu campuran 4 kuah - kari ayam, kari ikan, kari ketam dengan dal. Ada cili kering dengan dal digoreng garing. 


I really enjoyed eating this platter set sebab gabungan semua except rasam dengan cili kering seriously a great combination. Set ni sesuai untuk vegan lah sebab semuanya sayur and since I'm not a vegan, mintak ayam dari set briani sebab ayam dia besar hihu. 


Set briyani ni agak kecewa sikit sebab briani dekat kedai mamak biasa lagi sedap since briani agak kering. Apart from that okay je rasanya, habis jugak makannya. Coffee bru tu sedap jugak lah cuma pahit sikit but fun fact, coffee bru ni antara minuman laku keras di Macha & Co. 

Not sure about next time but I definitely have some good vatavaran at here. 

9 comments

  1. ekin pun suka makan nasi beriyani,, tapi susah nak cari yang ikut selera perut ni.. demand sangat.. hahaha

    ReplyDelete
  2. wow menu diaaa. macam macam adaaa. rambang mata juga nak memilihnya haha

    ReplyDelete
  3. Betul ke orang kata teh tarik kat sini memang sedap ? Thanks for the info. Nanti saya nak try.

    ReplyDelete
  4. nampak sedap dan restoran dia pun mcm cantik!

    ReplyDelete
  5. Nampak cam sedap! Nnti nak deting sini lah. Hihi. 😍

    ReplyDelete
  6. Tak pernah cuba makan macam nie.. kurang sesuai dengan tekak.. kikiki..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.