SEEngapore? Jom Guna Promo Code Traveloka!

Wednesday 5 September 2018


Bulan September ialah bulan kebagiaan bila banyak sangat tarikh yang boleh ditanda untuk pergi melancong sana sini. Say no more to ‘Wake Me Up When September Ends’! Nak sembang tentang percutian, nama Traveloka mesti akan muncul sebagai pakar dalam percutian dan perjalanan. Dari tiket penerbangan hingga book hotel, Traveloka akan bantu untuk memastikan pengalaman percutian yang terbaik dalam atau luar negara.

Tak tahu nak bercuti di mana? Jom kita pergi ke SEEngapore bersempena dengan Promosi TRAVELOKA Promo Code SEEngapore - For a roaring good time!


Singapore bukan nama asing lagi sebagai pilihan destinasi perlancongan terbaik di Asia tambah pula selepas wujudnya movie Crazy Rich Asians yang mempamerkan kecantikan dan keunikan Singapore. Tengok dalam movie sahaja tak puas selagi tak merasai sendiri pengalaman bercuti di sana dan merasai pelbagai aneka makanan yang mengiurkan seperti yang ditayangkan dalam movie antaranya Satay Newton Circus, Banh Mi, Chili Crab, Fried Carrot Cake, Deep Fried Buns, Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodle, Hainanese Chicken Rice, Dimsum, Ais Kacang, Cendol dan banyak lagi!

Selain makanan yang popular di Singapore, keindahan mercu tanda dan tempat pelancongan yang selalu dikunjungi dan ditayangkan dalam movie Crazy Rich Asians ialah Merlion Park, Universal Studios Singapore, Changi Airport, Newton Centre, Bukit Pasoh Road, CHIJMES Hall, Supertrees Grove di Garden by the Bay, Ann Siang Hill di Chinatown, Esplanade Park, Tyersall Park, Pulau Hantu, Teluk Sentosa, Lau Pa Sat, Old Airport Road Food Centre, Smith Street, Star Trek House, Marina Bay Sands Skypark.

Image result for singapore places

Excited? Jom ke Singapore dan tempah dengan Traveloka! Traveloka adalah “one-stop travel app” yang menawarkan kemudahan perjalanan/percutian ke Singapore.  Sangat mudah untuk yang susah untuk buat keputusan dan bagi yang sibuk dengan urusan kehidupan seharian.
Kenapa perlu pilih Traveloka?
  • ·        Kerana perbandingan harga yang jujur dan tiada langsung caj ataupun cukai tersembunyi
  • ·   Sentiasa menawarkan harga rendah kepada pelanggan dan meriah dengan promosi seperti sekarang - Promo Code SEEngapore!
  •     Sebanyak 200,000 reviews dari verified user yang pernah menggunakan khidmat Traveloka supaya dapat membantu pengguna memilih yang terbaik.
  •       Jaminan penginapan hotel yang terbaik
  •        Mempunyai pelbagai kemudahan sistem pembayaran. 
  •       Diskaun istimewa untuk pengguna baik penerbangan mahupun penginapan.

Untuk Promosi TRAVELOKA Promo Code SEEngapore ni you guys boleh tempah tiket penerbangan penerbangan dengan menggunakan diskaun hebat dari Traveloka. Diskaun yang ditawarkan ialah sebanyak RM50 flat rate discount untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di Malaysia ke Singapore. Tempahan boleh dibuat dengan menggunakan Traveloka samada melalui laman web atau aplikasi dengan menggunakan kupon GOSG!

Image result for singapore places

Menarik? Tapi sebelum tu, jom tengok dulu syarat-syarat untuk menggunakan promo code Traveloka ni :

1. Promosi MYR50 hanya sah untuk penerbangan pergi-balik dari mana-mana lapangan terbang di          Malaysia dalam satu booking ID.
2. Pilih penerbangan dan gunakan kupon kod “GOSG” sewaktu pembayaran.

Bukan setakat diskaun penerbangan sahaja tapi Traveloka juga mempunyai tawaran potongan tempahan hotel sehingga 20% di Singapore sepanjang bulan September ni (tertakluk kepada perubahan). Yang menariknya tiada kupon yang diperlukan untuk mana-mana hotel yang menjadi pilihan dan idaman sepanjang percutian di Singapore.

Image result for singapore places

Jika ada masalah dengan penginapan yang tak sama dengan review dalam apps Traveloka, jangan risau sebab Traveloka akan gantikan dengan harga yang sama tapi dengan service yang berbeza untuk keselesaan dan kegembiraan pengguna.

Cara untuk buat tempahan dengan apps Traveloka pun tersangatlah mudah dan menjimatkan masa. Cuma perlukan 6 langkah mudah seperti dalam gambar di bawah.


Lebih mudah lagi jika ada apps Traveloka dalam smartphone dan boleh dimuat turun melalui Google Play Store ataupun Apps Store. Dah ada apps Traveloka ni pun bagus sebenarnya untuk you guys tahu diskaun dan promosi terbaru yang ditawarkan nanti.

Tarikh 1 September hingga 30 September ni hanya tarikh untuk menempah tiket penerbangan dan hotel sahaja tapi you guys boleh bercuti pada bila masa sahaja yang you guys idamkan kalau tak sempat di bulan September. Mungkin Disember musim cuti sekolah nanti?

Image result for singapore places

Dah selesai urusan penerbangan dan penginapan, boleh rancang barangan atau souvenirs untuk dibeli di Singapore nanti. Ataupun tak perlu susah payah sesak kepala beli barang cuma bawa perut melenggang pergi jamu selera dengan makanan yang terdapat di Singapore ni.

Fun tips untuk yang ingin menderma kepada Tabung Harapan Malaysia menerusi apps Traveloka boleh menggunakan kod MYHARAPAN dan Traveloka akan menyumbang RM1 kepada negara!

So guys apa lagi yang ditunggu? Tempah lah tiket penerbangan dan hotel penginapan dengan Traveloka Promotion untuk ke SEEngapore!

12 comments

  1. Last book hotel kitorang buat dengan Traveloka. Jimat RM6 daripada agoda tak silap time tu. Tapi harga yang lain semua mahal2..jimat guna kupon Traveloka ni..

    ReplyDelete
  2. Memang the best traveloka ... Harga mur berbanding yg lain ...

    ReplyDelete
  3. last p spore 2012...tp pegi USS je tk sempat round2 tmpt menarik kt spore...booking dgn traveloka best ni sbb ada coupon bole dpt diskaun..mmg dh byk kali booking thru traveloka

    ReplyDelete
  4. mmg nk repeat singapore lg tp x tau bla ;-)

    ReplyDelete
  5. xpernah pigi lg tp tmpt2 nya smua menarik

    ReplyDelete
  6. Singapore tak habis explore lagi nak juga pergi untuk explore dekat sana. bolehlah ambik pakej dekat traveloka nih nanti.

    ReplyDelete
  7. Singapore merupakan salah satu negara yg teringin sgt nak pergi...
    tapi belum ade rezeki lagi..

    ReplyDelete
  8. Wah, menarik ni! Kena grab sebelum terlambat...

    ReplyDelete
  9. Saya travel dalam Malaysia dulu la, dalam Malaysia pun tak habis pusing lagi ni :)

    ReplyDelete
  10. Tak pernah sampai Singapura.. Promo traveloka nie nampak berbaloi..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.