Beli Pelbagai Benih Di Mango Garden

Monday 24 January 2022


Dah lama nak pergi nursery nak beli pokok basil sebab nak buat basil pesto ikut resipi Yunhyeong dalam Songchelin Guide Cooking tu tapi tak pernahnya lah sempat ke sana. Masa kirim dekat adik pun dia kata tak ada. Nursery dekat tepi jalan semua dah berpindah ke kawasan baru. Even worst, ada yang dah tutup sebab area tu nak buat highway DASH. 

Alternatif kedua, beli terus je basil pesto dekat Shopee. Dah beli dengan harga RM28 tapi rasa dia mengecewakan sebab dia banyak sangat guna olive oil dan bawang putih. Kalau ikut resipi Yunhyeong tu dia letak beberapa sudu je lepastu letak kacang badam supaya rasa berlemak. Tengok basil pesto yang dibeli tu pun tak sama macam dalam gambar. Tengok warna pun dah tahu jauh beza dengan resipi Yunhyeong. Bazir 28 hengget sebab makan sekali dua je. 

Sudahnya beli je benih dekat Mango Garden ni haaaa. Basil nak naik pun tak lama sebab Yunyeong tanam dalam sebulan tu dah boleh masak macam-macam. Disebabkan benih basil tu murah je, tangan pun gatal lah godek-godek biji benih yang lain jugak. Dah alang-alang kan nak membeli biarlah lebih dari harga shipping delivery. 


Memandangkan dekat nursery tak pernah lagi jumpa bunga cosmos, beli lah benih dia sebab jealous tengok ID yang lain show off bunga cosmos diorang. Kalau tak naik bunga cosmos tu, beli yang fake je lah letak jadi hiasan sambil pasang lagu Cosmos. 

Selain dua benih tu adik tumpang sekali beli benih bayam dengan lettuce. Gamble je lettuce tu sebab dari dulu tanam tak pernah naik pun. Tapi tak tau lah kalau kena scam dengan kedai ECO. Hopefully naik lah sebab dah malas nak beli dekat NSK. Harga sekarang mampu nangis di bucu katil je. Slow slow je NSK buang satu jambak dalam pek salad tu. Harga sama tapi kuantiti kurang lepastu sekejap je dah layu. Hmmmm maghoh teman! 

Anyway thank you Mango Garden sebab fast delivery, wrap cantik, packaging untuk setiap benih pun cantik siap bagi free gift lagi. Tak try tanam lagi but once dah naik, I share dekat sini. 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.