Lagu Selamat Tinggal Sayang Ciplak Karya Sufi Rashid

Thursday 5 July 2018

Belum surut dengan berita Haqiem Rusli tak jadi berhenti dari bidang nyanyian, timbul pula isu publisiti murahan dari Haqiem Rusli untuk gunakan kemurungan salah satu cara popularkan lagu Selamat Tinggal Sayang. Bukan sahaja pendengar tertipu dengan Haqiem tapi rakan artis juga diperguna untuk mempromosikan single terbaru Haqiem di HotFM bersama Sarancak.



Antara rakan artis yang turut sama hadir ialah Wany Hasrita, Ara Johari dan juga Ernie Zakri. Luahan hati dimuat naik di laman sosial IG dan Twitter mereka. Turut sama mengecam tindakan Haqiem ialah Wanie Kayrie di akaun Twitter.






Walaupun Haqiem telahpun memberi penjelasan mengenai rancangan dia untuk menarik diri kerana TENSION dan bukannya DEPRESSION, rakan artis masih lagi tidak berpuas hati dengan penipuan/gimik terbaru Haqiem. 




Bukan takat tu je tapi Haqiem juga menciplak karya Sufie Rashid dan dimasukkan ke dalam lagu Selamat Tinggal Sayang tanpa credit kepada beliau. Setakat ni, masih tiada lagi penjelasan dari Haqiem berkenaan perkara tersebut. Pelik juga dengan kelakuan Haqiem kerana sebelum ni dia menyerang IG Asfan Shah kerana menciplak karyanya untuk lagu Aman Aziz - Sulit.


Walaupun usia Haqiem masih muda tapi tak ada salahnya kalau minta tunjuk ajar dari rakan artis dan senior. Seriously, depression is not a joke unlike Pematah Hati. Jauh bezanya gimik tu dik. Lagu Selamat Tinggal Sayang pun tak ada kaitan dengan depression. Lagu Ernie Zakri - Misteri tu pun chill je tak buat gimik depression walaupun bertemakan sakit mental. Bertabahlah dikecam netizen sebulan dua ni. The best thing to do is apologize. With sincerity.

10 comments

  1. kdg2 generasi baru perlu berlajar hormat dan respek.. buat salah takpe, tapi kenalah minta maaf dan jgn ulangi lagi

    ReplyDelete
  2. adoiyaaaai takdela jadi fan dia tapi adela lagu dia yang best. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. Im not a fan, but, dlm reramai artis baru muda tu, dia terbaik. Syg ada attitude problem

    ReplyDelete
  4. depress dgr lagu ni.. haha

    ReplyDelete
  5. Jemput join segmen ejulz jika sudi :)
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

    Entry terkini :
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/5-julai-2018-bday-furqan.html
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/mood-blogwalking.html
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/nasi-lemak-isteri-tercinta.html
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/ranking-alexa-5-jul-2018.html
    https://ejulz.blogspot.com/2018/07/giveaway-nak-hadiah-jawab-dulu-by.html

    ReplyDelete
  6. Takpelah haqiem dah belajar dari kesilapan, doakan yang terbaik untuk dia.

    ReplyDelete
  7. so depression tu gimik dia je la? ok whatever tak follow sangat cite artis ni..hihi

    ReplyDelete
  8. aida x folo sgt si dia ni.
    just baca update aje kat fb oleh kawan2.
    ntah hape hape.
    drpd boleh bertahan lama dlm industri, nanti sebentar aje glamer nyer.
    hmmmm hadoilah!!!

    ReplyDelete
  9. Kekadang hairan napa orang minat sangat dia ni... Hehehe...

    ReplyDelete
  10. Mujurlah memang tak suka sangat dengan si haqiem nie.. dia ingat depression tu main-main kot.. dia tak tahu bila dia buat macam nie, yang jadi mangsa mereka-mereka yang memang betul-betul ada masalah depression.. orang akan ingat diorang nie main-main.. geram je nengok perangai budak nie..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.