Pertama Kali Minum Gigi Coffee, One Utama

Wednesday 19 January 2022

 

Outlet Gigi Coffee dekat One Utama jadi checkpoint untuk e-hailing so sementara nak tunggu Grab driver sampai pekena la dulu secawan kopi. Tak pernah lagi minum Gigi Coffee ni walaupun Kak Nora selalu menyebut everytime kitorang nak order kopi. Cadangan dia selalu diendahkan sebab aura Starbucks lagi kuat. 

Masa nak order Gigi Coffee ni tak tahu signature coffee dia yang mana satu so ambil pilihan selamat dengan Iced Hazelnut Latte dengan Cafe Latte. Both coffee pilih Columbia beans sebab dekat Gigi Coffee ni ada dua pilihan sama ada Columbia beans yang lebih berlemak rasa kacang dan tak pekat sangat sementara biji kopi Indonesia untuk yang suka ras akopi yang lebih pekat. 


Lepas order tu terus naik tingkat atas sebab assume dekat atas cantik. Rupanya kekecewaan yang menanti sebab atas bersepah dengan cup dan tray atas meja. Not sure dekat sini layan diri ataupun staff Gigi Coffee yang akan bersihkan. Nasib baik lah jumpa port cantik untuk ambil gambar drinks hahaha for the sake of Instagram gittew.

Personally I tak suka sangat rasa biji kopi Columbia ni sebab rasa berlemak kacang tu tak ada sangat pun. Rasa kopi dia pekat jugak lah kalau nak dibandingkan dengan Starbucks walaupun jenis kopi sama je, 100% arabica. 

Cheesecake dia pun hmmm dekat bawah tu dah berminyak which I don't know why. Nasib baik lah bahagian yang berminyak tu tak kacau bahagian atas so bearable lah untuk dimakan. Mungkin first and last lah kot unless ada yang belanja Gigi Coffee hahaha

6 comments

  1. sbb coffee lover, kita memang cerewet bila bab coffee ni kan.. he he he

    ReplyDelete
  2. haritu nak cuba coffee ni sbb kwn ckp sedap, tp xsmpt.

    ReplyDelete
  3. Cafenya cantik. Sayangnya kalau kopi dan kek tak menepati citarasa. Kek berminyak memang spoil mood makan kan. sabar je lah.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.