Gone Too Soon, Sushant Singh Rajput

Monday 15 June 2020

Petang tadi dapat berita kematian Sushant bila beberapa acc Twitter sahkan suicide news lepas video dan gambar ambulans keluar di socmed. Bollywood lost another gem this year tapi lagi sedih bila disebabkan depression be it caused from professional and personal.

'Suicide doesn't kills people, sadness kill them'

Image

Hit me hard actually sebab dari Sushant debut sampai sekarang memang suka dengan acting talent Sushant. To name a few - Kai Po Che, MS Dhoni, Sonchiriya, Chichchore, Kedarnath. Kalaupun movie dia flop, lakonan dia tak pernah gagal untuk tinggalkan impak. Tapi sayangnya nasib sebagai outsider yang mula karier dia dengan pelakon drama TV dan masuk ke Bollywood, Sushant tak dapat layanan yang baik. 

Kalau dulu ramai yang diam dengan layanan teruk kepada outsiders tapi sejak 2017, Kangana dah mulakan perang dengan movie mafia - Karan Johar. Sadly, Sushant antara mangsa buli geng Karan Johar. 

Bermula dengan pergaduhan dengan Aditya Chopra, owner Yash Raj Films yang hold Sushant untuk project movie Paani tapi sudahnya shelved lepas 2 tahun. 12 movie Sushant tolak sebab Aditya advised supaya fokus dengan production movie Paani tapi geram dengan rumours movie akan diberi kepada orang lain, Sushant keluar dari YRF. 

Image

Bila bergaduh dengan Aditya Chopra, automatik akan bermusuhan dengan sepupu dia, Karan Johar. Dari situ banyak smear campaign untuk jatuhkan Sushant melalui fake blind items yang gambarkan Sushant sebagai banyak songeh, pervert dan sombong. 

Kalaupun movie Sushant berjaya di box office, tak banyak media yang bercakap atau puji dia tapi bila movie dia flop, meriah kutukan dan hinaan kepada Sushant dari trolls dan fake accounts. Yang kuat semangat pun boleh jadi lemah bila dilayan macamni. 

Lagi bertambah hilang semangat bila ex-manager bunuh diri beberapa hari sebelumnya dan putus cinta. Sushant dah berjumpa dengan pakar untuk masalah kemurungan dia bila polis jumpa beberapa documents yang sahkan dia depressed dan beberapa ubat anti-depressants. 

Image

It just shattered and shocking news to accept. Lagi sedih bila tengok Btown yang buli dia mula ucap takziah dekat account masing-masing. Media dengan perangai biadap pergi ke rumah ayah Sushant tanya perasaan dia hilang anak. How stupid can you guys be? Expect dia nak jawab dia bahagia ke? Fans Sushant pula bodoh share gambar mayat Sushant terbaring atas katil untuk raih RT dan likes. 

Bukan setakat sedih kehilangan Sushant, jadi bertambah sedih tengok kebodohan masing-masing. After all this, I just glad Sushant did his best for his dreams. Dia bagus dalam fizik dan minat dengan astronomi tapi dia pilih untuk masuk dalam Bollywood. Mungkin dia akan selamat kalau stay dalam bidang yang dia minat tapi kalau dia tak masuk Bollywood, tak mungkin dapat tengok acting talent yang solid dari Sushant. 

Rest in peace hero.....

14 comments

  1. ada tertengok gak gambar mayat dia kt twitter, ada ke patut depa pi share merata gambar tu..adoiii tak sangka Sushant Singh Rajput dah takde huhuhu rindu nak tgk lakonan dia lgi.....

    ReplyDelete
  2. Ada tengok tapi tak tau sape sebenarnya yang meninggal. Kesian dia. Semoga semua family nya kuat la. Peminatnya pun. Memang kejar like sangat ke sampai gambar camtu pun nak shared. Adoiii

    ReplyDelete
  3. Sedihnya bila baca cerita suicide macam ini.
    Dia masih muda, ada bakat tapi depression yang buat dia tidak mampu bertahan.
    Lagi sedih depression disebabkan orang bias kat dia...RIP.

    ReplyDelete
  4. sedihnya kisah dia.... buli sampai ke tua pun masih ada jangan kata kat sekolah je ada buli.

    ReplyDelete
  5. Paling tak boleh hadap dengan perangai manusia yang acah kesian walaupun sebelum tu kutuk kemain.. Manusia macam nielah yang menyebabkan mangsa depress lagi down..

    ReplyDelete
  6. setiap kali ada nama tu mesti akak google yang mana oranya... tak sangka industri filem kt sana macamtu yek... kesian lahai artis yang kene buli gini, buli yang bukan sikit-sikit apa lah hati tak hancur kan...

    ReplyDelete
  7. aduhai...dah tak kenal langsung pelakon2 hindi sekarang,rupanya buli ni masalah sejagat...bukan masalah budak asrama sekolah je

    ReplyDelete
  8. Sedih sangat sampai speechless. Sayang bakat dia, padahal dia ada banyak peluang di masa akan datang. Tapi apa dia rasa, cuma dia yang tahu.. :(

    RIP Sushant..

    ...

    ReplyDelete
  9. itulah
    terkejut juga bila dapat tahu
    kesian dia terlalu stress sampai ambil keputusan bunuh diri

    ReplyDelete
  10. Sedihnya..banyak kes macam ni berlaku di kalangan selebriti disebabkan kerja dan juga haters.

    ReplyDelete
  11. hi info menarik ini :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. makin ramai yg commit suicide kerna stress. jgn dipandang remeh if depress ni

    ReplyDelete
  13. complicated juga dunia bollywood ni. lagi sedih bila orang dalam industri sendiri yg jadi pembuli.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.