Pelakon Wanita Bollywood & Pembedahan Plastik

Thursday 19 July 2018

Untuk kekal lama dalam industri memang sentiasa kekal cantik ditambah pula dengan generasi sekarang ramai yang berdarah kacukan, makin susah nak capai tahap kedudukan yang teratas. Semakin meningkat usia, semakin banyak masalah yang datang tapi tak semua masalah boleh hilang bila ada duit untuk ubah menjadi lebih baik. 

Here are the list of Bollywood actresses whom went for facial surgery, ada yang makin cantik, ada yang rosakkan muka sendiri dan jadi bahan jenaka netizen :

1. Rekha

Awal kemunculan Rekha dalam dunia Bollywood agak berisi dan gelap sehingga dilabel 'The Ugly Duckling' dan sering dibandingkan dengan aktres jelita yang lain sehingga Rekha berjaya menemui pakar pembedahan plastik yang berjaya mengubah bentuk wajah Rekha dari semasa ke semasa sehingga sekarang. 


Rekha membuang lemak, buat pembedahan hidung supaya mancung dan bleach kulit yang gelap kepada cerah melepak dan Botox supaya nampak awet muda seperti sekarang. 

2. SriDevi


Mendiang SriDevi antara yang ketara perubahannya di awal kemunculan dalam industri dan sekarang. Dari hidung bulat berubah kepada hidung mancung. Tak cukup dengan tu, SriDevi buat pembedahan plastik di bahagian bibir, tambah Botox di muka dan breast enhancement. Untuk pencerahan kulit, SriDevi buat laser treatment di UK.

Bukan setakat SriDevi je, anak-anak perempuannya Jhanvi dan Khushi juga melakukan pembedahan plastik di usia muda untuk debut dalam Bollywood. 


3. Sushmita Sen


Ratu cantik Universe tahun 2002 ni memang obses dengan pembedahan plastik dan mengaku dia memang sentiasa berjumpa dengan doktor kegemarannya supaya kekal cantik. Tapi bila makin kerap sangat, muka dia sekarang pun dah nampak lain. 

4. Preity Zinta

Image result for preity zinta plastic surgery

Antara salah seorang pelakon wanita yang menjadi kegilaan ramai kerana lesung pipit dan raut wajah yang comel tapi makin berusia makin hilang kecomelan Preity. Muka jadi lebih tegang dan nampak garang disebabkan facelift surgery, eyelift untuk kurangkan garisan kedut penuaan, lip fillers untuk nampak lebih sexy dan yang paling ketara ialah pembedahan hidung. 

5. Juhi Chawla

Image result for juhi chawla plastic surgery

Tahun 90-an merupakan tahun kegemilangan Juhi chawla dan ramai juga yang meminati senyuman cantiknya ditambah dengan karakter gadis periang di Btown. Walaupun Juhi dah nafikan dia tak pernah buat plastic surgery cuma pergi jumpa doktor untuk bincang tips awet muda tapi parut di hidung dan perubahan tu jelas menunjukkan dia pernah bayar kos pembedahan. Plus, she's not happy with her nose shape since she was teenage. Selain dari pembedahan hidung, Juhi merupakan pelanggan tetap suntikan Botox supaya kekal muda

6. Kajol

Image result for kajol surgery

Kajol mengikut jejak langkah Rekha membuat perubahan ketara pada fizikalnya bila dia membuat bleaching ataupun melanin surgery di mana mengurangkan tahap melanin dalam badan supaya nampak lebih cerah. Apart from that, bahagian hidung dan bibir juga diubah supaya nampak lebih cantik. 

Berbeza dengan aktress yang lain, Kajol berubah bukan untuk kekal on top dalam industri tapi untuk kelihatan relevan di mata Ajay yang kaki betina even until now. 

7. Shruti Haasan 


Anak kepada pelakon terkenal Kamal Haasan ni tak pernah deny yang dia buat plastic surgery untuk cantikkan wajah dia terutama di bahagian hidung dan bibir. Shruti pernah cakap dia went crazy mode dengan lip fillers. 

“I’m not ashamed to admit. Do I promote it? No. Am I against? No—it’s just how I choose to live.” 

Shruti kata dia pilih untuk mengaku dengan jujur tentang plastic surgery sebab dia taknak younger generation fikir yang dia ada rupa paras yang cantik. Banyak benda yang dia buat untuk jadi cantik. Ramai je dalam industry yang buat surgery tapi tak nak mengaku sedangkan perubahan tu ketara sangat.  

8. Shilpa Shetty


Perubahan Shilpa yang ketara tak perlu dipertikaikan lagi sama ada ya ataupun tidak dia menggunakan khidmat pakar pembedahan plastik. Bukan setakat hidung dan bibir, Shilpa juga buat breast and hip enhancement supaya nampak lebih seksi. Anil Kapoor pernah reveal pasal Shilpa buat plastic surgery dekat Koffee With Karan. Yoga? Nahhhhhh

9. Katrina Kaif

Image result for katrina kaif plastic surgery

Katrina dan pembedahan plastik adalah rakan baik, dalam setahun entah berapa kali muka dia bengkak disebabkan sakit gigi (dibaca : Botox injection). Kekerapan Katrina pergi ke London dan setiap kali tu juga lah muka dia bengkak. Selain Botox, Katrina mengubah hidung dan juga bahagian bibir supaya tampak lebih cantik. 

Tahun 2012 hingga 2016, muka Kat dah nampak menawan tapi selepas tu, dia inject bahagian bibir untuk nampak mungil tapi terlebih inject sampai nampak bengkak setiap masa. Nak bercakap pun nampak seksa.

10. Priyanka Chopra

Image result for priyanka chopra plastic surgery

Thanks to her mother who own a plastic surgery clinic, she already become one of the hottest diva in not only Btown thus in Hollywood as well. Tak banyak sebenarnya yang diubah sebab PC memang dah sedia cantik cuma in her early days, bila dia senyum nampak kurang menawan and thanks to her surgery, she achieve that range. Hidung dia pun diubah untuk nampak lebih halus.

11. Anushka Sharma


Selepas Rabne Bana Di Jodi, agak susah untuk Anushka sharma dapat job berlakon walaupun debut dengan SRK, ditambah pula dengan komen dari pengarah terkenal Aditya Chopra tentang fizikalnya yang kurang menarik, dia mengubah penampilan terutama di bahagian bibir. The result? She's been trolled by netizen up until now. 

12. Deepika Padukone

Image result for kajol surgery

Glam look Queen of Bollywood, Deepika Padukone semestinya adalah kerana faktor duit. In her early days in Btown, kulit dia agak gelap berbanding sekarang. Sama seperti Kajol dan Rekha, Deepu juga mengurangkan tahap melanin dalam badan untuk nampak cerah. Bahagian hidung untuk nampak mancung dan tajam, perubahan di bahagian bibir dan juga breast enhancement. But she looks mesmerizing with all those changes. 

13. Kangana Ranaut


Pemenang 3 National Award untuk lakonannya juga melakukan pembedahan plastik untuk nampak lebih cantik. Perubahan yang sangat ketara ketika awal kemunculannya dalam movie Gangster berbanding penampilannya sekarang. Perubahan yang ketara ialah pada bahagian bibir yang nampak lebih mungil. 

Tahun 2009 juga antara tahun di mana ramai yang perasan perubahan di mukanya kerana agak bengkak tapi dia nafikan perkara tersebut dan buat kenyataan dia allergic dengan siput laut.

14. Vaani Kapoor

Image result for shilpa shetty plastic surgery

Pembedahan dagu yang ketara untuk movie Befikre arahan Aditya Chopra mengundang troll netizen  sehingga Vaani buat keputusan untuk mengembalikan kepada bentuk asal apabila kantoi gambarnya melawat klinik pembedahan plastik baru-baru ni. Menerima nasib yang sama dengan Anushka Sharma kerana komen 'tak cantik' dari pengarah filem yang sama. 

15. Bipasha Basu

Image result for bipasha basu plastic surgery

Pelakon seksi Bengali antara aktres yang hipokrit dengan tagline sayangi dirimu bila dia sendiri mengubah warna kulit supaya lebih cerah dari warna asal. Ketara perubahan pada pipi kerana suntikan Botox dan juga breast enhancement. Tak lupa juga hidungnya yang bulat berubah kepada mancung tirus dan satu India tahu dia buat pembedahan plastik kerana doktor failkan kes saman kerana gagal membayar hutang tunggakan kos pembedahan. 

16. Aditi Rao Hydari


Perubahan demi perubahan pada muka Aditi makin ketara bila dia dapat exposure yang lebih meluas dalam industry. Dari gambar pun boleh nampak dia buat rhynoplasty, lip surgery, jaw dan cheek fillers. Tapi ramai yang tak kisah dengan perubahan Aditi sebab dia makin cantik cuma menyampah bila PR dia rajin up articles tentang rahsia penjagaan muka dengan susu. 

Ramai lagi yang buat plastic surgery untuk kekal cantik ataupun beberapa suntikan Botox supaya kekal muda dan ada juga pelakon lelaki yang melakukan plastic surgery tapi tu nanti kita sembang dalam entri lain okay? Till next time, ciao!

16 comments

  1. ada yg makin cantik tapi ada yg nmpak sebelumnya lebih lawa..

    ReplyDelete
  2. Ohhhhh...kisahnyaaaaaa....ini kat bollywood dan hollywood memang kita tau artis buat plastic surgery..tapi yang kat Malaysia ni pun ada je yang buat..cuma takde plak kena troll atau sebaliknya...kannn

    ReplyDelete
  3. kajol tu memang cantiklah..tapi si ajay devgan tu??? kaki perempuan?? adehh tak hensem pun hehehe

    ReplyDelete
  4. Yang asli itu lebih menawan...cuma perlu dijaga rasanya sudah menadai berbanding diubah...huhu..

    ReplyDelete
  5. kiranya Shilpa Setty berjaya lah buat pembedahan tu, sebab nampak cantik. tapi bagi kita ni adalah comel kekal asli. :D

    ReplyDelete
  6. wahh nak tau jugak artis lelaki yg buat pembedahan..

    Aerill Hassan

    ReplyDelete
  7. Laaa rupanya pelakon yang akak minat buat pembedahan plastikkk ... berhuhuhu lahh

    ReplyDelete
  8. hmmmm cantik plastik rupanya diorang nih...
    aduhai!

    ReplyDelete
  9. Alahai kajol ... dia kan comel, tp nak sgt jaga mata Ajay tu .. Hiks.

    ReplyDelete
  10. Wonder if dh tua nnt, kulit dh kendur, sure ada yg nampak scary instead of pretty, natural beauty always the prettiest among all

    ReplyDelete
  11. macam-macam la..

    demi kecantikan mereka sanggup buat apa sahaja termasuk pembedahan plastik

    ReplyDelete
  12. tak perasan pula ramai artis bollywood yg buat plastik surgery, dah lama tak layan citer hindustan ni.

    ReplyDelete
  13. ada yang nampak lagi cantik dari sebelumnya tapii kebanyakan ada yang sebelumnya lagi cantik

    ReplyDelete
  14. Fuh ... Priyanka Chopra memang hot. Suka je tgk kat Quantico ...

    ReplyDelete
  15. Ingatkan cantik original selama ni..

    ReplyDelete
  16. Preity Zinta tu terus nampak tak comel dah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.