Petaling Jaya Performing Arts Centre (PJPAC), One Utama

Saturday 15 January 2022


Dah lama tak menjejak ke New Wing 1Utama ni sebab kalau datang ke OU mesti pergi ke Old wing je sebab ada Kaison, Parkson dengan DIY dekat situ. Bila tengok ada tarikan baru rasa nak tengok lah apa yang ada dekat Petaling Jaya Performing Arts Centre (PJPAC). 


PJPAC ni baru siap dibina tahun lepas dan ikut perancangan asalnya nak buka kepada orang awam pada bulan Mac 2021 tapi disebabkan PKP 2.0, terpaksa lah anjak ke bulan Mei 2021. Kalau tengok dekat direktori ni banyak juga yang berkaitan dengan Korea di sini. KFry tak rasa nak pindah sini ke? Outlet diorang dekat LG tu dah tak muat nak tampung customer ramai especially on weekend. 


Masa jalan dekat sini tak tahu pun nak cari apa, just follow the tiles je. Lepastu nampak signboard ada Saranghae Bridge. Kalau dah berkonsepkan Korea tu mesti lah ada love lock macam dekat Namsan Tower. Nak masuk sini percuma je tapi kalau nak tengok seni tu kena bayar lah. 


Kan betul! Hahaha


Masa kitorang sampai tu tak ada orang lagi so boleh lah nak bergambar lama-lama dekat sini. Yang tak bestnya Saranghae Bridge dia pendek je lepastu ada dua love lock. Tak banyak pun tempat dekat Sarangahe Bridge ni boleh bergambar. 



Terpaksa jengket kaki supaya nampak tinggi. Terlupa nak pakai heels, lapar punya pasal pakai selipar je pergi OU. Dah la tak match dengan baju pun sobs :(

Lepas dah habis bergambar dekat Saranghae Bridge ni, kitorang masuk ke kawasan dalam sikit. Dekat sini ada stage untuk teater, konsert, stand-up comedy dan juga cafe. PJPAC ni lebih kepada ruang untuk anak seni berkarya lah selain di Istana Budaya. I rasa ada bagusnya jugak PJPAC ni wujud sebab Istana Budaya agak susah nak ke sana. Parking pun terhad. 



Masa tengah layan gambar dekat galeri seni ni ternampak lah Sharifah Rose dengan influencers lain tengah main apa entah. Nak ajak bergambar tapi malas lah sebab diorang tengah syok main game. Diorang ada dekat PJPAC sebab ada launching event untuk program Master in the House. Terkejut masa tengok banner tu sebab ada BamBam Got7 like woaahhhh. 

Ada jugak banner Konsert Nafas Cinta Khai Bahar dengan penampilan Aina Abdul dan Adira untuk bulan Februari 2022 nanti. Macam nak pergi tengok tapi harga tiket dia RM189. Dah la tak layan sangat tiga orang artis ni lepastu nak bayar harga tiket cenggitu. Kalau Akim & The Majistret nak lah jugak hahaha. Bila ada teater stage yang dekat dengan rumah ni rasa nak follow IG account PJPAC sebab nak merasa jugak tengok konsert musikal ataupun teater. 


Kitorang pergi level 2 je sebab satu level dengan TGV so tak nak pergi jauh sangat sebab bangunan ni sunyi. Bau cat dia pun kuat lagi. Dekat bahagian bawah tu macam cantik je kalau malam sebab sepanjang jalan tu ada lampu mentol macam dalam drakor. 

Hopefully ada Korean festival dekat PJPAC ni ataupun kedai Korea yang menarik nak terjah. Mana tahu nanti diorang panggil idol group datang sini hahaha berangan jauh sangat ye dak? Tapi kalau dah BamBam pun TV3 boleh halo halo takkan lah idol group macam ONEUS, ONEWE, THE BOYZ, DAY6, KARD tak boleh panggil hahaha. 

2 comments

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.