Blog Performance May 2020

Monday 1 June 2020

Rasa sekejap je dah masuk bulan Jun 2020. Dah nak habis first half tahun 2020. Since I tak buat azam untuk tahun 2020, so I pun tak tahu nak belek progress apa. But one thing for sure, I nak capai target 1 juta PV untuk blog ni. Tengok gaya, bulan Ogos dah boleh cecah dah tu. Yeay!

1. PV


Dah habis PKP, dah masuk bulan puasa, for sure lah I dah expect penurunan drastik untuk PV tapi hujung bulan ni dia start naik balik sebab movie Siccin. Fuhhh terkejut masa tengok ada 200 lebih pembaca at one time. Ingatkan Israel datang rupanya tak, emua audience dari Malaysia. Ada movie Siccin keluar dekat TV kot tak silap. I takde TV so tak tahu apa yang jadi. 

Due to that, PV harian naik sampai 3k so boleh la nampak bulanan pun cecah 30k. Fuhhhh legaaa dah cecah target untuk bulan Mei sebab April lepas I dah aim 800k. For June I guess nak cecah 850k lah kot. 

2. Post 


Macam I cakap kat atas tu, sebab Siccin penyumbang PV so entry paling banyak dibaca haruslah Siccin franchise. Baaghi pun tengah naik jugak bulan ni. TV2 taknak tayang Baaghi 1 dengan 2 ke hehe. 3 Jun ni TV2 nak tayang Bajirao Mastani and sekarang pun tengah viral dekat Twitter pasal movie ni. Rasanya kena buat review untuk movie ni, mana tahu Padmavaat pun naik sekali.


All time Popular Post dah cecah 20k and tak banyak pun berubah. Entri yang sama jugak dekat dalam carta tu.

3. Keywords


Perasan masa minggu lepas telemovie review banyak jugak masuk Popular Post Weekly. Mungkin ada ulang tayang dekat Astro kot. Drama Bombie & Bonnie pun keluar sekali siap ada drop comment drama tu tak best hshshs


Ni keywords harian lah memang penuh dengan siccin sajooooo

4. Audience


See....audience I ramai dari Malaysia bulan lepas. Jauh tinggalkan negara lain which is good lah sebab I memang target dalam negara je. Tapi tak capai target lagi lah nak jadi hub utama movie Hindustan hshshs

5. Bilangan Entri

Bulan ni sebab dah busy dengan kerja kan, balik rumah memang tak daya lah nak update blog sangat tambahnya puasa dan raya pulak. Berhempas pulas jugak lah nak buat yang terbaik supaya tak tersasar teruk dari yang sepatutnya. Dapat capai 51 je bulan ni, kira okay lah kan. Bulan depan hopefully boleh cecah 60 balik haha

Bulan ni quite great for my blog sebab I dapat collaboration dengan Ayam Brand and iflix. Yeay for that and thanks jugak kepada yang drop by ke blog ni. Have a nice day ahead! 

6 comments

  1. siccin tu filem turki kan? lately ni saya perasan ramai cari citer turki, tak tahu kat tv ada tayang citer turki ke, selalu penuh telemovie melayu je time bulan puasa dan raya..hehe

    ReplyDelete
  2. woww..boleh tahan pv..kita boleh kira berapa ketul je..hahaa..meh la menyumbang kepada ketul2 itu..ketul bukan sbrng ketul..ketul yng berharga u..hihii

    ReplyDelete
  3. Tahniah
    Dah nak hampir jadi jutawan
    Rajinnya buat entri.

    ReplyDelete
  4. Semoga cepat cepat capai 1 juta pengunjung

    ReplyDelete
  5. Tahniah..keep writing! kalau kekal terus update berterusan, insyaAllah pV akan naik cepat...

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.