Nasi Selangor, Taman Medan

Friday 22 March 2019

'Korang nak kirim Nasi Kerabu tak?'

'On!'

'Cancel sebab kedai tutup. Nak try Nasi Selangor tak?'

'Nasi Selangor?!!'

Satu office pelik dengan kewujudan Nasi Selangor ni sebab ni pertama kali dengar orang sebut pasal Nasi Selangor. Ever!

Sebab curious nak tahu macam mana Nasi Selangor ni, terus order ramai-ramai. Lagi curious nak tengok nasi dia warna merah kuning macam bendera negeri Selangor ke?

Not sure kalau you guys tahu jugak kewujudan nasi ni but here it is



Dia lebih kurang nasi kukus je tapi kuah dia berbeza, rasa kuah dia macam kuah percik campur kuah satay and its nyummy! Sambal belacan dia pun pedas kaw! But a bit off sebab banyak bawang. Orang Selangor suka makan bawang ke? I didn't know bout Selangor's culture that much. 

Nasi Selangor ni ada jual dekat Taman Medan and the price is RM5 sebungkus. Actually disertakan dengan air free tapi tukang membeli lupa ambik air sekali. 

Kalau Taman Medan tu dekat, boleh dah makan selalu tapi disebabkan jauh maka kita redho je lah. Anyway, you guys should try this menu if you guys haven't ya! 

7 comments

  1. Owh ada nasi Selangor ek
    Nak buat nasi JDT lah

    ReplyDelete
  2. First time dengar Nasi Selangor.

    ReplyDelete
  3. Mmg sedapm.sambal mengancammmm...

    ReplyDelete
  4. Tak pernah dengar lagi tentang nasi Srlangor sebelum ni. Nampak macam sedap.

    ReplyDelete
  5. Tak pernah dengar nama Nasi selangor

    ReplyDelete
  6. first time dengar...aah, macam nasi kukus ayam berempah sikit ekk

    ReplyDelete
  7. first time dengar.. hehehe.. ingatkan nasi dia warna bendera..
    kelainan dia pada kuah dan sambal ye Farhanna..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.