Roket Pemasaran Momentum 2019 : Nak Tarik Pelanggan Sasar Bantu 50,000 Usahawan

Sunday 26 May 2019

Roket Pemasaran Momentum yang diterajui oleh Najib Asaddok, pakar pemasaran online sejak tahun 2009, trainer dan penceramah, penulis buku motivasi dan pemasaran Roket Emel, Roket Bisnes, Momentum Bisnes, Roket Pemasaran Momentum dan 4 Turbo Copywriting yang berpengalaman dalam dunia jualan sejak tahun 2005 kali ni tampil dengan Roket Pemasaran Momentum : Nak Tarik Pelanggan yang menyasarkan untuk membantu 50,000 usahawan di Malaysia melalui pemasaran online.


Objektif utama kempen ini adalah untuk membantu usahawan memahami strategi bagaimana memasarkan produk atau perkhidmatan secara online, menarik ramai pelanggan dan meningkatkan jualan. Produk Momentum Internet Sdn Bhd merupakan sistem, latihan, coaching, apps, customer management system dan penerbitan bahan-bahan pemasaran online.


Jumlah rakyat Malaysia yang online setiap hari seramai 24 juta orang yang mana merupakan satu peluang besar untuk usahawan di Malaysia mencari target customer dalam membantu mengembangkan business mereka bukan sahaja lebih dikenali malah mendapatkan keuntungan berlipat kali ganda. 

Angka 50,000 yang disasarkan bersempena ulang tahun ke-5 Momentum Internet Sdn Bhd dan juga fokuskan 5 jenis industri untuk dibantu seperti fesyen, makanan, kesihatan, kecantikan dan juga perkhidmatan.  


Kalau sebelum ni cuma tengok Najib Asaddok bagi tips pemasaran online melalui media cetak dan sosial media sahja, kali ni dapat peluang jumpa depan mata. Betul kata dia, sesi coaching dan dengar tips pemasaran online yang dia share, tak terasa langsung masa berlalu sebab banyak sangat ilmu dan point penting yang dia tekankan dalam satu masa.

Tambah pula bila dijemput untuk berada dalam satu dewan kecil dengan team Ultimate - usahawan yang berjaya di bawah sesi coaching Najib Asaddok, rasa semangat dan aura positif lebih kuat. Momentum Internet menekankan nilai kekeluargaan sebab Najib percaya individu yang menjaga keluarga pasti dapat memimpin dengan baik. Pertama kali jumpa tapi dah rasa mesra. Vibe yang agak susah nak dapat dalam satu komuniti hebat dan besar.


Uniknya seminar Roket Pemasaran Momentum 2019 ni bila Momentum Internet Sdn Bhd menawarkan seat serendah RM1 sahaja dengan nilai ilmu pemasaran online yang hebat dalam masa 6 hingga 12 bulan.

Momentum Internet Sdn Bhd dan Najib Asaddok sendiri dah berjaya membantu 38,000 usahawan di Malaysia dengan produk mereka. Mana tahu angka seterusnya ada nama bisnes anda, jom daftar seminar dekat sini dengan klik dekat gambar di bawah. 


Layari juga untuk lebih info tentang PEMASARAN ONLINE oleh NAJIB ASADDOK di :
www.50Kusahawan.com 

Cannes 2019 Fashion File : Kangana Ranaut

Saturday 25 May 2019

Tahun ni merupakan tahun kedua Kangana datang ke Cannes sebagai duta jenama arak Grey Goose. Kalau tahun lepas ada several outfit yang I fell in love with, jom tengok tahun ni pula macam mana.



1. Forum di India Pavillion


Untuk kemunculan pertama di Cannes, Kangana memilih sari sutera Kanjeevaram dari Madhurya Creations yang dipakai bersama korset blouse tanpa bahu berwarna emas dari dan diserikan dengan tali pinggang peplum rekaan khas Falguni Shane Peacock. 


Tambah unik bila Kangana campurkan elemen vintage dengan sarung tangan panjang berwarna merah burgandy dan cincin berlian hasil inspirasi gaya Audrey Hepburn. Gaya rambut sanggul dan sedikit wave di bahagian depan yang dibiarkan berjuntai buatkan gaya Kangana nampak klasik dan diraja.

Kangana dah bincang selama beberapa minggu dengan team Falguni Shane Peacock untuk hasilkan outfit yang tradisional yang unik untuk tonjolkan kecantikan budaya pakaian tradisional negara India. 

2. Grey Goose Party



Sama seperti Hina Khan, Kangana pun pilih untuk pakai pant suit hitam dengan corak ringkas berwarna krim di bahagian kolar dan hujung lengan blazer dari koleksi Nedret Taciroglu. Bold makeup look dan nude lipstick serlahkan gaya ranggi dan seksi untuk have fun dekat party. 

3. Red carpet 


Potongan gaun gaya fish-cut berwarna putih ivory tanpa bahu yang dihiasi manik dan kain berjela dengan sulaman gaya Baroque dari koleksi Michael Cino buat Kangana nampak bergaya dan dreamy. 


Gaya rambut kerinting halus dan separuh braid untuk lengkapkan lagi gaya ala princess dan dipadankan bersama anting-anting berwarna ungu lilac dari koleksi Chopard. Penampilan ni agak kurang menarik disebabkan solekan lembut yang dikenakan bila kulit Kangana pucat so its better for her team guna solekan yang lebih pekat. 

4. Chopard Party


Berbeza dengan penampilan awal, kali ni Kangana memilih one-shoulder gown berwarna putih rekaan Toni Maticevski buat Kangana nampak ideal dan bergaya. Yang mencuri perhatian ialah sepasang anting-anting berlian berwarna emerald dari Sweta Mehta dan juga solekan mata berwarna biru elektrik dan nude lipstick. 

5. Photoshoot Elle



Hari terakhir Kangana di Cannes agak padat dengan jadual photoshoot which she opted to chose a casual and chic look perfect for summer. Padanan top dan skirt putih dari Alexis, strap heels berwarna oren dari koleksi Jimmy Choo dan sunnies dari Tom Ford dengan gaya rambut kerinting lepas bebas. 

6. Photoshoot 


Tak lengkap photoshoot di perairan Riviera, kalau tak pakai flowy dress untuk nampak lebih drama dalam gambar thence Kangana pilih floral dress dari Ralph & Russo berwarna biru dengan gaya rambut kerinting yang dibiar lepas bebas.

Gaya solek yang tumpu pada bahagian mata dengan gaya winged eyeliner di bahagian bawah mata serlahkan gaya santai yang menarik. Brownie points untuk strap heels berwarna-warni!

7. Airport Look


Bonus untuk fashion file Cannes 2019 ni bila Kangana tampil cantik sebelum balik ke India dengan gaya sofistikated hasil padanan blazer dan skirt bercorak plaid berwarna kelabu pekat dan kemeja pink dengan garisan menegak. Kasut tumit tinggi dan strap di bahagian atas buku lali berwarna pink dan handbag melengkapkan gaya Kangana.

Overall eksperimen fesyen Kangana nampak stylish dan bergaya di Cannes. Walaupun gaya sari Kanjeevaram tak berjaya masuk dalam Cannes Best Look tapi cukup unik dalam usaha menggabungkan gaya vintage dan moden. I hope next year ada lagi gabungan unik dari Kangana dan team dia. 

Cannes 2019 Fashion File : Hina Khan

Friday 24 May 2019

Previous post dah sembang tentang Festival Filem Cannes dan kenapa ramai actress Bollywood pergi Cannes setiap tahun. Kali ni nak sembang santai dan tengok koleksi wardrobe semua actress. Tahun lepas dah buat my fav looks for Cannes 2018 tapi tahun ni nak tambah sikit entri sebab ada banyak masa nak update. 

So first fashion file for Cannes 2019 is Hina Khan sebab dia yang pertama sampai ke Cannes untuk promote movie pendek dia bertajuk Lines. So jom tengok wardrobe Hina Khan untuk tahun ni. 

1. Interview pertama di Cannes

Hari pertama di Cannes, untuk first appearance pun Hina dah tampil cantik dengan blouse berwana pink pucat dipadankan dengan seluar berwarna pink dan juga blazer dari koleksi Shail Kochar dihiasi set aksesori dari Sapna Mehta Jewellery dan juga sepasang kasut berwarna kuning air. 


Untuk makeup, Hina going for a subtle look dan memilih gaya rambut ikal berombak. Looking great for a summer and vintage look!

2. Red Carpet Film Screening - Bacurau

Untuk penampilan pertama kali di karpet merah Cannes, Hina memilih untuk menggayakan gaun 'Orion' berwarna kelabu cerah yang dihiasi dengan manik dari koleksi Spring Summer 2019 Ziad Nakad. 


Kecantikan gaun Orion ni bila lengan dibelah di bahagian siku dan dibiarkan labuh berjuntai sehingga ke lantai sarat dengan manik hiasan berkilauan. Gaya Hina dilengkapkan dengan gaya rambut sanggul dan sepasang anting-anting berlian Azotiique yang direka khas oleh Varun Raheja. 

3. Photoshoot


Hari ketiga di Cannes, Hina memilih dress berkolar warna ungu lavender dengan corak geometri dari koleksi 'Deep Harmony' oleh butik Armine Ohanyan Paris . Dipadankan bersama strap heels dari Truffle Collection. Gaya Hina dihiasi dengan subtle makeup dan anting-anting berbentuk geometri dari koleksi Aquamarine Jewellery. Bersanggul kemas dan makeup look yang minimal buat gaya Hina nampak ringkas dan elegan.

4. Interview bersama Anupama Chopra

Fesyen hari keempat pula Hina mengenakan kemeja berkolar bersaiz besar bercorak potongan berwarna biru langit cerah dipadankan bersama palazo high waist dengan corak garisan hitam dan corak berpotong. Dilengkapi heels bertutup berwarna silver metallic dari Christian Louboutin dan juga sepasang anting-anting biru. 


Gaya rambut ikal diikat rendah dan juga makeup nude nampak selesa untuk dipakai pada waktu petang sambil menikmati bayu di pantai Riviera. I personally love this look!

5. Majlis Pelancaran Poster Filem Pendek 'Lines'

Berpakaian ringkas dan selesa dengan dress bergaya labuh tanpa lengan berwarna hijau rekaan Rami Al ali Midi untuk majlis pelancaran poster filem pendek lakonannya di India Pavillion Cannes. 


Dipadankan bersama gaya rambut ikal dibiarkan lepas bebas dan juga sepasang kasut tumit tinggi bertutup berwarna hitam yang dihiasi dengan manik berwarna perak.

6. Red Carpet Short Film Screening Lines

Sama dengan kemunculan di karpet merah kali pertama, Hina tampil catik dengan strapless gown berwarna perak gelap metalik rekaan Allin Le'Kal dengan belahan di paras peha dan . Masih lagi mengekalkan gaya makeup yang ringkas dan dilengkapi bersama sepasang subang berlian dari Azotiique. 

Menyerlahkan lagi penampilan Hina Khan di karpet merah, sepasang heels bertutup dari koleksi Dech Barrouci dan juga gaya rambut ikat lepas hasil dandanan Sayed Saba. 

7. Chopard Party

Penampilan terakhir Hina Khan di Cannes diserikan dengan pant suit berwarna hitam dengan jalur emas di bahagian tepi rekaan Alin Le Kal. 


Dandanan rambut ikat rendah, sepasang subang berlian dan dipadankan bersama heels hitam emas buat Hina nampak bergaya dan glam. 

For me, Cannes look Hina agak ringkas dan santai sesuai dengan musim panas dekat sana. Overall Hina nampak cantik dan berjaya buat fans dia happy dan curi tumpuan dengan summer chic look di kota Paris.

Filem Festival Cannes

Wednesday 22 May 2019


Bulan Mei officially bulan di mana Festival Filem Cannes diadakan di Riviera, France. Since minggu lepas dah aktif share artis Bollywood yang join Cannes dekat Twitter so ramai la yang tanya tentang Cannes ni. Yes, entri ni untuk terangkan serba sedikit tentang Cannes dan kenapa penting untuk Bollywood join Cannes. 

Apa itu Cannes?


Festival Filem Cannes yang wujud sejak 1946 merupakan majlis untuk meraikan filem yang terpilih dari seluruh dunia yang hantar untuk tayangan perdana di Cannes. Cannes antara top 3 festival filem dalam industri perfileman selain Venice Film Festival dan Berlin International Film Festival. 

Berapa lama Cannes diadakan?

Selalunya festival ni akan berlangsung selama 2 minggu dan selebriti Bollywood yang pergi sebagai duta brand akan berada di Cannes selama 2 hari. Kalau movie terpilih untuk tayangan perdana pula, sehari sahaja kebiasaanya. 

Siapa yang pergi Cannes?

Cannes asalnya cuma terhad kepada yang terlibat dengan filem-filem terpilih tapi disebabkan pengaruh dan status yang makin meluas, Cannes mula terbuka kepada duta jenama yang sponsor Cannes. 

L'oreal - Aishwarya, Sonam Kapoor, Deepika Padukone, Katrina Kaif pernah datang sebagai duta
Grey Goose - Kangana Ranaut, Diana Penty dan Huma Qureshi
Chopard - Priyanka Chopra


Ada artis yang datang untuk sebarkan kempen NGO seperti Mallika Sherawat untuk Free Girl in India. 

Ada juga pelakon Bollywood yang dijemput menjadi juri filem seperti Vidya Balan tahun 2017. 

Untuk pelakon Malaysia tak pasti tapi tahun ni, Bront Palarae dijemput menghadiri tayangan perdana Once Upon A Time In Hollywood. 


Disebabkan makin banyak jenama yang mendaftar sebagai sponsor Cannes seperti Magnum dan Jimmy Choo, tiket untuk orang awam dijual sebanyak US5000 sekeping. Untuk orang awam boleh juga join tengok movie yang ditayangkan di pantai setiap malam sepanjang festival berlangsung. 

Pemilihan movie di Cannes

Setiap tahun ada beribu filem yang akan dihantar dari seluruh negara untuk dapat tayangan perdana dan menang anugerah mengikut kategori. Cuma 50 filem dan 30 filem pendek yang akan dipilih oleh jawatankuasa pemilihan yang dilantik. 

Aktiviti di Cannes

Festival Filem Cannes akan buat tayangan perdana semua filem yang terpilih mengikut kategori seperti :  

In Competition - Semua filem yang dihantar akan aim anugerah Palme D'Or - Anugerah utama di Cannes


UN Certain Regard - Filem yang mempunyai keunikan budaya setempat
Out Of Competition - Filem yang dipilih oleh jawatankuasa untuk ditayangkan tapi tak tergolong dalam mana-mana kategori
Cinefondation - Filem yang dihasilkan oleh pelajar akademi filem tapi durasi tak melebihi 1 jam
Short Film - Semua filem pendek akan aim anugerah Short Film Palme d'Or
Cannes Classics - Tayangan perdana untuk filem tribut

Ada juga Tayangan Khas, Tayangan Tengah Malam, dan banyak lagi tayangan perdana sepanjang festival berlangsung. 


Selain dari tayangan perdana untuk pilih pemenang, ada juga aktiviti untuk producer ataupun pengarah filem buat ujibakat, ada forum bincang tentang industri filem. Bagi brands pula acara red carpet untuk tayangan perdana, interview, outdoor photoshoot dan juga parti VIP. NGO pula bebas untuk beraktiviti sepanjang festival. 

Penting ke Cannes ni?

Tak semua filem yang dihantar ke Cannes ni akan dapat pengiktirafan seluruh dunia ataupun disebut-sebut dalam sejarah perfileman tapi banyak juga filem dapat pendedahan global terutama pelakon yang datang. Producer, director ataupun pelakon yang datang dapat berjumpa dengan orang industri dari negara lain, dapat ilham atau mungkin dapat pelakon baru untuk movie akan datang. 


Secara tak langsung industri fesyen, fotografi, makanan atau teknologi pun akan naik disebabkan acara red carpet dan pelbagai aktiviti lain yang dihadiri oleh selebriti terkenal. Ellie Saab, Gucci, Jimmy Choo, Valentino, Louis Vuitton, Dior, De Grisgono, Casadei, Sabyasachi, HP, Swarovski, Chopard, AshiStudio, House Of Pixel, The Frozen Studio dan lain-lain. 

Bila banyak jenama besar yang join Cannes, makin senang untuk produser dan pengarah cari dana untuk bikin filem bila budget pembikinan selalunya makan berjuta. 

I guess that's it for now. Thanks for reading. 

Movie Review : 2.0


Director : Shankar
Writer : Shankar, B. Jeyamohan, Madhan Karky (Dialogues)
Cast : Rajinikanth, Akshay Kumar, Amy Jackson, Sudhanshu Pandey
Production Company : Lyca Productions
Distributor : Lyca Productions, Dharma Productions, AA Films
Genre : Sci-fi, Action
Running Time : 147 minutes
Release Date : 29 November 2018
Trailer :


Movie 2.0 ni sequel kepada movie Enthiran tahun 2010 yang mengisahkan tentang Vaseegaran (Rajinikanth), seorang saintis dan mencipta robot manusia, Chitti (Rajinikanth). Kali ni dalam 2.0 disebabkan Chitti disimpan dalam pejabat kerajaan disebabkan kerosakan dan bahaya yang mengancam negara, Dr. Vasee cipta Nila (Amy Jackson) untuk bantu dia di makmal dengan teknologi yang sama dengan Chitti cuma RAM Nila banyak drama dengan movie Hindustan lah. Suka tengok Nila quote dialog movie sebab comel sangat. 


Masalah timbul bila semua smartphone di bandar Chennai terbang dan hilang dari radar. Semua smartphone dimatikan so tak ada siapa pun dapat trace. Kecoh semua orang sebab nak berniaga tak boleh, students tak boleh study, tak boleh contact orang lain, data dekat dalam tu pun takut ada yang bocorkan, yang simpan harta attach dengan smartphone pun mula gelabah.


Semua smartphone yang hilang tu berkumpul dekat satu tempat dan bergerak ke rumah owner kedai smartphone, Jayanth untuk bunuh dia. Smartphone masuk dalam bilik dia dan mula masuk dalam badan dan keluar secara paksa sampai satu badan hancur. Pihak polis call Dr. Vasee untuk bantu siasatan dalam kes ni.

Bila siasat rupanya semua ni angkara roh Pakshi Rajan (Akshay Kumar) yang mati sebab bunuh diri di menara pencawang. Radiasi dari pencawang tu hasilkan gelombang aura tenaga negatif dan hidupkan kembali Pakshi. Sebab tu semua smartphone boleh bergerak sendiri ikut kuasa Pakshi.


Dalam movie ni Pakshi jatuh sayang dengan burung sejak dia lahir lagi bila burung selamatkan dia bila jantung dia berhenti. Pakshi belajar untuk kenal burung dengan lebih mendalam dan jadi seorang ornithologist dan mempunyai rumah yang dipenuhi dengan burung pelbagai spesies. Tapi disebabkan menara pencawang makin banyak, burung mula mati disebabkan radiasi yang terhasil dari pencawang.

Ikut kajian, sebanyak 6.8 juta burung telah mati dan gagal untuk membiak disebabkan menara pencawang bila telur burung gagal membentuk dengan sempurna. Pakshi pergi berjumpa dengan Jayanth untuk tutup menara pencawang nak pula bila menara dia melebihi frekuensi yang ditetapkan kerajaan. Of course Jayanth bantah permintaan Pakshi sebab business dia akan rugi besar. Reaksi yang sama bila Pakshi pergi jumpa menteri dan lagi bertambah kecewa bila rayuan dia ditolak di mahkamah. Disebabkan kecewa tak dapat bela nasib burung-burung yang ada, Pakshi pun bunuh diri.


Terkesan juga bila tengok movie ni especially scene Pakshi ceritakan kisah hidup dia sebab teknologi kita dah mengancam spesies hidupan lain. Bila Google memang betul radiasi dari menara pencawang buat burung terancam. Bukan setakat burung je tapi lebah, serangga dan binatang lain pun terkesan jugak cuma sekuat mana kesan buruk tu saintis tak dapat jawapan lagi.

Mesej 2.0 ni lebih kepada teknologi dan alam sekitar which is great bila kita dah terlampau syok dengan teknologi sampai kita lupa ekosistem perlu dijaga, Bumi perlu dijaga sebab rantaian makanan kita berkait dengan rantaian haiwan juga.


Walaupun watak Pakshi tu mengancam manusia tapi dia sebenarnya nak jaga burung daripada pupus je. Betul apa dia kata, manusia terlampau gunakan handphone walhal untuk perkara sia-sia macam selfie ataupun bergosip. Bukan dia minta untuk hapuskan terus cuma kurangkan penggunaan je tapi manusia ni perangai dia selagi tak ancam nyawa dia, selagi tu lah dia tak serik.

Suka tengok VFX movie 2.0 ni especially scene Chitti 2.0 berlawan dengan Pakshi Rajan dekat stadium. VFX nampak cantik onscreen cuma ada certain part lah nampak kartun sikit, tak sia-sia lah labur sampai billion untuk hasilkan movie ni.


Action scene antara Chitti dengan Pakshan not bad lah sebab kreatif tapi pelik dekat scene stadium tu bila Chitti jadi bola berapi tembak Pakshi sambil rolling. Dalam stadium tu ada ramai orang tapi dia tembak rambang ikut suka dia je. Yang kena tembak tak mati pulak tu. Happy lari sana sini padahal peluru kemain besar.

Jalan cerita dah bagus, visual pun cantik, lakonan masing-masing pun bagus. Ada tengok BTS movie ni bila Akshay kena makeup untuk watak Pakshi ni sampai berjam tapi berbaloi lah sebab karakter dia hidup dan terkesan.


Dalam movie ni ada 3 lagu tapi jadi background song masa cerita berjalan except dekat credit scene. Paling best lagu Tu Hi Re sebab lirik kreatif sangat guna terms IT sebab percintaan robot Citti-Nila haha.


Overall this movie memang sequel terbaik untuk Enthiran dan movie wajib tengok bukan sebab Rajinikanth je tapi sebab jalan cerita dan mesej dia walaupun ada part fiksyen macam tenaga aura Pakshi but still worth it. Nanti mungkin ada 3.0 pulak. Can’t wait!

1. Team Production +1, 2. Visual +0.9, 3. Audio +0.6, 4. Storyline +0.7, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +0.8, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 9/10