Blog Performance Oktober 2018

Thursday 1 November 2018

Fuhhh Tragedi Oktober dah berakhir, serious bulan Oktober ni memang negative vibe sangat dengan hectic schedule, bad experience dekat socmed and some other stuff happened. Macam tahun sebelumnya, berjaya jugak hadap walaupun menyampah.

Performance blog pun haruslah sama terjebak dalam kategori Tragedi Oktober jugak. 

1. PV

Ingat tak bulan lepas I kata bulan 10 akan lapang sikit sebab ada assistant baru dekat office dalam entri ni? Sangkaan meleset sangat bila manusia tu tak munculkan diri pun lepas berjaya interview. Hujung bulan baru dapat yang baru tapi masa banyak habis ajar staff baru how to do this and that. Balik rumah terus terbongkang sebab penat. 
Target nak cecah 300k haruslah tak berjaya nak capai but still I nak letak target baru untuk bulan November which is 350k. Lantak lah macam tak mampu nak cecah, I think I can kot. Dapat sipi pun jadi lah. 

2) Bilangan Entri


Paling teruk untuk tahun ni. Nampak tak betapa tragedinya bulan Oktober ni sampai mood kelaut yang paling dalam? Weeewwww

3) Post


Walaupun bilangan entri sikit je bulan ni tapi ada jugak lah entri bulan ni membantu naikkan traffic macam MR : Venom, entri Cameron Highland dengan entri-entri Bollywood. Not bad lah untuk manusia yang kehilangan mood untuk blogging kan? 


Bulan lepas 5k paling tinggi tapi bulan ni 9k dahhhhh, sikit je lagi nak cecah 10k. Yang bestnya Drama Review dah cecah 5k wowww tak expect langsung boleh cecah sejauh ni. Yeayyy me! 

4) Keywords


Dah nama pun entri dia paling tinggi, so haruslah keywords penuh dengan dia je. Pernah jugak nampak ada yang masih cari pasal Kisah Lagenda Padmavati walaupun dah nak cecah setahun dah entri tu. Yeayyy!

5) Ranking Alexa

Tak terkejut pun dua-dua ranking jatuh, memang cenggitu lah kejadiannya bila tak update kan? Dah dua bulan berturut dah ranking tak cantik, maka November ni dah boleh start naikkan balik sampai jadi hijau balik. The challenge starts now!

12 comments

  1. goodluck! best tengok pasal blog orang lain😍 blog kita sendu je haha

    ReplyDelete
  2. Bestnya tgk performance blog awak. Kita punya krik krik dan masih jauhhh lagi haha. T.T

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/10/lazada-1111-blogger-contest-biggest-one.html

    ReplyDelete
  3. goodluck kak..blog rabia je macam sendu jer.

    ReplyDelete
  4. Wahhh bestnya tengok pv ore. Blog kita hmm ada tips tak macamana nak buat bagi up sikit lagi pv tu

    ReplyDelete
  5. Tahniah Farhana. Boleh berusaha lagi

    ReplyDelete
  6. Wow!tahniah....usaha tangga kejayaan :)

    ReplyDelete
  7. Kipidap... Semoga sukses selalu...

    ReplyDelete
  8. Wah ok dah tu sis, dadi blog kita yang cam segan je 😁

    ReplyDelete
  9. Pergh!! Still dasyat.. chayook.. chayook Farhanna..

    ReplyDelete
  10. Takpe la oktober tu memang bulan tragedi, semoga bulan ini dan seterusnya lebih baik

    ReplyDelete
  11. walaupun begitu, sendu blogku lagi teruk. kipidap dongibab yaa!! 💪💪

    ReplyDelete
  12. wahh hebat hebat! takpeee bulan ni inshaaAllah makin mantop perfomance aamiin hehe

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.