Blog Performance September 2018

Tuesday 2 October 2018

Kecewa benar tengok performance bulan ni. Memang banyak sangat yang drop. Betul-betul Tragedi Oktober, baru awal bulan dah tengok benda tak best. Boleh kata semua target untuk bulan September tak tercapai sangat. 

1) PV


Bulan lepas dah target dah nak cecah 60k sebulan tapi tak dapat sebab jarang update, jarang blogwalking dan promote/ping di mana-mana socmed account. Even target untuk all time stats pun tak cecah 250k. 
Jauh lagi nak cecah 250k, traffic tak rancak pun bulan lepas sebab tak ada entri panas pun so bila dibiarkan berhabuk memang tak pergi jauh lah. Tak tahu nak aim apa bulan 10 ni sebab kecewa punya pasal. Nak gigih target pun dah tak semangat. Maybe target 300k lah kot sebab minggu depan dah ada assistant dekat office so boleh balik awal dan fokus dekat blog. Harapnya begitu lah. 

2) Post 


Traffic bulan ni diselamatkan oleh Drama Review 13 Reasons Why and I can't even find any reason of why this entry soar from hundreds to thousands! Sama jugak dengan franchise Siccin, dari awal bulan dah nampak peningkatan sampai lah hujung bulan. Mungkin sebab Siccin 5 dah keluar kot. 


Kalau nak bahagia dengan performance bulan September pun dekat sini je lah kot sebab dah ada entry berjaya cecah 5k dan yang lain dah cecah 3k. Bulan lepas paling tinggi pun 3k je dan yang lain baru masuk permulaan 2k. And yupp, Gantung dah keluar dari carta :(

3) Keywords


Keywords bulan ni totally penuh dengan lirik lagu je which upsetting me the most sebab dah lari dari objektif haha lagi satu nampak betul malas nak update dan pilih jalan mudah naikkan traffic. Apa nak buat, tertimbus dalam longgokan fail di office. 

4) Audience


Tak banyak beza pun audience ni tapi I dah promote Singapore pun orang Singapore tak layan. Makin turun statistik ada lah haihhhh. Entah apa benda Unknown Region, mungkin Narnia ataupun mungkin dari site pelik ni, camparadise.com. 


5) Bilangan Entri


Like I said earlier, teruk sangat performance bila bilangan entri pun tak cecah 50. Nampak tak penurunan dari bulan Ogos lagi. September makin jatuh teruk, itupun sebab ada giveaway, segmen dan contest. Lepas dah buang nanti makin murung jadinya. 

6) Ranking Alexa

For the first time ever ranking global Alexa warna merah menyala! Banyak pulak tu beza dengan bulan lepas. Ranking domestik tu tak payah kisah lah sebab memang tak pernah membahagiakan sangat pun nak pulak bila malas dan tak sempat update macam ni. Dah boleh agak dah macam mana pergi dia. 

What a tragedy! Nak sembang banyak pun malas sebab kecewa tapi terima kasih yang datang menyinggah. Ada masa, ada lah nampak komen dekat blog you guys. Yang anon pun thanks baca dan komen :)

15 comments

  1. dik.. hang punya performance ni hebat dari akak dik. kipidap kipidap =D

    ReplyDelete
  2. Dah kira hebatlah ni
    Teruslah mengentri

    ReplyDelete
  3. Jangan give up. Teruskan usaha. Cuba try pulak tengok stats kat google analytics.. Sign up GA

    ReplyDelete
  4. wah... tahniah! teruskan usaha :)

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  5. tahniah. usaha lagi :D

    ReplyDelete
  6. tahniah.. banyak entri utk tahun nie.. kita 20 entri je hahaha

    ReplyDelete
  7. jangan kecewa. teruskan usaha ye.

    ReplyDelete
  8. Dont give up.. Teruskan berblog..

    ReplyDelete
  9. aida, blogging releks aje, farhana.
    jarang cek stats. tak kisah pun sebenarnya.
    pv sehari pun tak capai 1k.
    ok la tu. janji ratus2 kan. yg penting, aida tetap blogwalking meskipun pv tak kencang.
    memang suka blogging santai.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.