Blog Performance November 2018

Saturday 1 December 2018

Happy December, the last month of 2018! Sebulan je lagi 2018 nak habis, tak sabar nak masuk tahun baru. Entah pakej apa menanti tahun baru nanti. Yang pastinya dah banyak contest/segmen/giveaway untuk tahun 2019 sekarang ni. Tak sempat nak join semua, sebab masa dekat blog dah kurang but I'll do my best untuk support semua :)

For my performance in November tak lah memberansangkan sangat but still okay.

1) PV


Kalau bulan Oktober traffic tak lah jatuh sangat, setiap hari angka nak mencecah 2k tapi bulan ni 1k cukup makan je. Even PV sebulan pun tak cecah 40k dah. Target bulan lepas nak all time PV cecah 350k sudahnya tinggal harapan je sebab baru cecah 312k je. So kita anjak je lah target tu ke bulan ni. Mana tahu boleh cecah. 


2) Bilangan Entri


Rasanya sumpahan Tragedi Oktober tak hilang lagi makanya bulan lepas pun sama je, tak ada perubahan pun. Harap bulan ni boleh buang lah kepala 2 tu. 

3) Post 

Best jugak tengok entri lama naik balik, best jugak tengok entri review makanan naik jugak sebab jarang entri makanan naik tinggi. 


All time stats untuk Popular Post ni sama je dengan bulan Oktober, masih lagi entri yang sama cuma bilangan je berbeza. Untuk 3 post teratas lah, yang di bawah tu sama je dengan yang sebelum ni. 

4) Keywords


Since lirik lagu senang betul nak naik, maka keywords pun dah bersepah dengan lirik lagu je. Bulan sebelum ni nampak jugak keywords lain tapi kali ni memang semua lirik je yang menyumbang. iRedho

5) Ranking Alexa

Selama ni kepala 1 je, sekarang ni dah jatuh jadi 2. But hey, domestic rank dah naik kot sebab audience pun dari negara sendiri je. Bulan lepas kononnya nak hijaukan balik tapi gagal juga. 

Disember ni Iolls pasrah je sebab target all time stats 500k tapi tak rasa mampu capai. Mungkin tahun depan lah kot kita pulun dekat blog ni. Ciao!

11 comments

  1. all the best .. kak pip pun tak dapat PV sebanyak ni ... makin hari makin merudum nak menulis entry, tapi digigihkan juga menulis...

    ReplyDelete
  2. good luck ye.. hehe.. kire okey lah ni... akk ni haa payah nauu nak naikkan semua-semua benda alah ni.. hehe

    ReplyDelete
  3. Wah Tahniah good performance ni

    ReplyDelete
  4. Goodluck kak..teruskan menulis blog tau

    ReplyDelete
  5. Wah, banyaknya PV akak. Sy dah dapat 100 PV sehari pun susah sebab baru mula tulis blog. Marilah singgah kalau ada masa.
    https://inspiringsharing.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Keep blogging ya, fighting! 😄

    ReplyDelete
  7. Bagusnyaaa. Nak ambik semangat awak sikit boleh? Hihihi

    ReplyDelete
  8. semoga bulan december ni lebih banyak update entry.airah pun tengah mencari topik yang sesuai

    ReplyDelete
  9. Semoga dipermudahkan untuk capai target 500k tu. All the best...

    ReplyDelete
  10. Semoga Farhanna berjaya mencapai target untuk bulan nie..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.