Nom Nom Nom : Nasi Beringin

Sunday 3 September 2017

Godek gallery Dropbox ternampak gambar Nasi Beringin dekat Segamat dulu. Kisahnya pagi Sabtu tu keluar dengan Izi pergi hantar budak rumah ke terminal bas. Otw balik tu haruslah lapar sebab bangun pagi tak makan apa pun lagi so singgah lah kejap dekat warung tepi jalan depan tokong Cina sebab nampak meriah kemain. 

At first ingat nak pekena roti canai tapi ada pakcik tu suruh try Nasi Beringin. Tak pernah dengar lagi nama nasi ni so gamble lah try makan. Sedap tak sedap, kena tekak ke tak belakang cerita lah. 



Ada yang tak pernah dengar pasal Nasi Beringin ni ke? Kita geng lah tu sebab katanya menu orang Segamat tapi makin pupus menu ni. 

Nasi Beringin ni macam nasi lemak jugak tapi specialnya dia masak nasi tu dengan serai lepastu ada lauk kari ayam. Kari dia boleh bikin nangis sebab sedap. Lepastu ada acar timun nenas. Minum pulak dengan kopi o wei sedap. Nak mintak tambah tapi dah kenyang sebab nasi kemain banyak. Dalam gambar tu share dua tau dengan Izi. 

Harga sepinggan RM5 kalau tak silap. Memang berbaloi lah harga dia sebab perut happy. Siapa yang study dekat Segamat tu boleh lah try menu ni. Bukan senang nak jumpa. Sekarang ni rasanya dah ada kedai khas Nasi Beringin ni sebab diorang nak naikkan balik menu sejarah ni. Nanti nak try masak sendiri lah kalau teringin senang sebab dah tahu buat. :D

5 comments

  1. Tertanya2 jugak macam mana rupa nasi beringin tu.. hehe.. laa ni baru tahu macam mana.. btw puan deeba follow sini..

    ReplyDelete
  2. tak pernah dengar nasi beringin. memang menu ni dari segamat ke?

    ReplyDelete
  3. Ha'ah tiara memang dari segamat. Nanti kalau pergi sana try la :)

    ReplyDelete
  4. Menu ohsem nie.. Kena kekalkan.. Mana tau sha sampai segamat.. Boleh try..

    ReplyDelete
  5. FIRST TIME DENGAR NASI BERINGIN NI . CCL INGATKAN KARI DIA BOLEH BUAT NANGIS SEBAB PEDAS RUPANYA SEDAP .HEHE

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.