Cabaran 25 Hari Blogging #5 : Apa Dalam Bag Saya

Tuesday 11 July 2017



My bag unlike most people pergi bekerja guna handbag je sebab PC ada dekat office. Mine, kena angkut lappy sendiri pergi office. Company ada provide lappy tapi rimas lah sebab banyak yang takde plus, dalam tu guna Windows 8 so guna sendiri punya je senang. So bagpack is my choice. Tapi barang yang sama jugak ada dalam handbag pun. Perempuan punya barang.


Barang wajib ada dalam bag :

1) Compact Powder. Supposedly ada dua tapi entah yang basic tu dekat mana. Yang dalam gambar tu baru je beli since L'oreal ada buat promotion 50% off. So grab la satu - True Match Genius 4 in 1. Pakai yang ni je senang sebab dalam tu ada primer, foundation, concealer dengan powder. 

2) Lipstick/Lipbalm - Ada 8 batang semuanya. Sekarang Guardian tengah buat sale rasa macam nak cukupkan 10 batang je. And mostly mine are from In2it. Tak melekit & tak kering. Warna pun cantik. 

3) V-Face Duo Stick. Dulu suka pakai ni tapi sejak dah malas nak main makeup ni, dah jarang guna. Stick ni best sebab ada dua benda, concealer & contour.

4) Mascara. Benda ni wajib ada. & yang ni pun dari In2it jugak. Best pakai sebab bulu mata jadi panjang tapi nak buang ya allah seksanyaaaa. Nak try cari yang lain. Hint = Guardian sale 50% off.

5) Magic BB Cream from Silkygirl. I love this one. Light je dekat muka. 

6) Foundation dari Maybelline. Ni bila rajin & period je pakai. 

7) Eyeshadow 4 colours. Tapi kadang eyeshadow ni iolls ambik yang warna pink tu buat jadi blusher. Malas nak beli palette blusher hewhewhew

8) Highlighter. Yang ni pun bila rajin & period.

9) 2-color Eyebrow kit. Dulu suka pakai warna hitam tapi kadang-kadang jadi Shin Chan so kawan ajar guna warna dark brown. The result is okay sikit lah. Hewhewhew

10) Lip & Eyebrow Lifter. Yang ni baru je beli haritu. Best pakai dekat kening. Dekat bibir tak nampak sangat. Brand Catrice.

11) Segala jenis berus yang terlibat.

12) Blender & sabun dia.

13) Pad/Pantyliner. WAJIB ADA for every girls & Sajat. I prefer Libresse/Laurier.

14) Pengetip kuku. Disebabkan kuku agak keras, guna pengetip kuku yang kecik boleh terpelanting, so guna yang gedabak punya. Tapi yang kecik tu saja letak sebab senang nak potong benang tudung yang terkeluar.

15) Makeup Remover & face cotton. I love this one from Garnier. Nanti nak beli yang warna pink sebab haritu beli warna biru ni saja je nak try. Tak sangka pulak jatuh cinta. Murah pun murah. Love it!

16) Pelentik bulu mata. Ni ofcourse lah kena ada kalau nak pakai mascara.

17) Spec. Sejak rabun meningkat ni, memang susah nak berpisah. Kalau boleh all the time nak pakai. Nak try lens tapi ngeri lah pulak.

18) Pen. I prefer pen hitam senang nak sign any form.

19) Purse. Of course lah kan. Tapi pernah je tak bawak. Dasar orang tua nyanyuk T.T

20) Phone.

21) Face tissue. Ni wajib ada jugak sebab kitorang best-buddy.

22) Kunci rumah/kereta. Both keys letak sekali je senang. Kalau ditimpa musibah, hambek dua2 sekali kena. Tapi mintak simpang lah. Allahuuuuu

23) Brooch/Pin. Apa la erti hidup kalau takde benda ni.

24) Minyak angin. Selalunya guna minyak angin Yuyee Cap Limau tu sebab bau baby & panas. Tapi sekarang ni replace dengan Losyen Sejuk Secret Correa. Sapu banyak pun tak rasa panas dekat kulit. Rasa panas tu dekat dalam so rasa lega sangat. Nak2 pulak kalau tengah senggugut & busy dengan kerja. Dah tak risau dah sejak ada SC ni. Supposedly beli untuk nak buang lemak tapi malas beno nak sapu. Guna untuk buang angin dekat perut sebelum gastrik menyerang & period je. Kalau nak try, contact lah Aten ten ten sebab dia tabah orangnya. *cun tak promote ;)*


Okay dah settle hutang hari ke5. Korang pun boleh sembang apa yang ada dalam bag tu. Ada orang handbag kecik cenonet je. I wonder what's inside there. Tapi selalunya bag orang perempuan dia jadi cenggini haaa.....

Image result for anatomi handbag wanita

4 comments

  1. mascara dari silkygirl pun best jugak , senang nak cuci

    ReplyDelete
  2. amboi farhanna! complete nyer beg :)
    henbeg aida complicated jugak.
    ntah hape dlm tu :) ha ha ha
    hanya aida aje yg tahu nak cari apa2.

    ReplyDelete
  3. Maigad!! byaknyaa... dlm beg sy hanya ada dompet, payung & handphone ja haha

    ReplyDelete
  4. umangg aiiii byk ehhh barang.. hehee..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.