Blog Performance Disember 2018

Sunday 6 January 2019

Happy New Year guysss! Tahun baru, azam baru tapi tahun ni tak rangka apa-apa azam pun. Nak kata recycle yang lepas pun susah jugak sebab half dari azam tahun lepas dah berjaya dah. Lagi half dah lupa apa benda, azam pun dah hilang. Tahun ni mungkin chill & relaks tengok je lah apa jadi.

Speaking of my blog performance, bulan Disember takde banyak mana pun perubahan dengan yang sebelum ni. Lagi teruk lagi ada lah. Tak sempat pun nak belek hari-hari sejak kerja baru ni. Nak pulak tahun baru ni dah tukar department HR, lagi banyak benda nak buat. Makin bertambah busy lah cerita dia. Sebab tu malas nak buat azam sebab tak ada masa. Harapan tinggal harapan je nanti.

1) PV


Sama je macam sebelum ni tak cecah pun target nak naikkan 40k sebulan balik or goal tahun lepas nak cecah 50k sebulan. Sekali je dapat lepastu merudum je kerjanya. Anyway, bahagia jugak lah pernah capai tahap tu. Tahun ni sebab tak nak expect tinggi sangat maka kita chill je tengok statistik tahun ni.

Bulan lepas cakap nak cecah 350k stats and yupp dah cecah. Tahun ni nak target cecah half million so kita try okay?


2) Post 


Tak pernah jatuh lirik lagu One Avenue Band ni, but anyway dua post bulan ni berjaya dapat stats tinggi bulan Disember nak pulak ada movie review Bollywood so yeayyyy!


Untuk popular post, dah nak cecah 15k. Tahun ni boleh tengok lah review cecah 10k tapi untuk yang bahagian atas je lah. Yang bawah tu entah bila nak menginjak naik keluar dari kepopmpong seribu tu entah. 

So far yang ni je lah best tengok sebab yang lain tak ada perubahan pun. Tak buka pun Alexa sebab taknak murung. Dah tahu dah ke mana hala tuju dia so tak perlu tambah garam di luka ye dak? 

Anyway tahun 2018 boleh tengok turun naik jadi blogger. Yang tak best bila datang mood malas nak blogwalking ataupun update entry. Lagi syahdu bila tak ada masa nak update sebab busy dengan kerja hakiki. But still usaha berbaloi bila tengok ada yang buat sumber rujukan dari blog ni. Of course lah lagi best bila ada sumber ka-ching dari sini jugak. Its totally worth it. 

Harapan untuk 2019 haruslah nak usahakan lebih lagi dengan blog ni but one can only hope sebab I tak jumpa masa yang sesuai nak fokus sangat tanpa gagal. Ni nampak macam alasan untuk si gagalis but I'll try my best. Happy New Year people, semoga 2019 create new memories dalam hidup kita. Baik atau buruk sesuatu kenangan tu tetap bawa makna kan? Have a blessed year and take care :)

21 comments

  1. Terus bangkit.Terus bersemangat ya.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.
    Tahniah
    #jmbelog

    ReplyDelete
  3. Semoga Kak Farhana terus bersemangat untuk berblogging pada tahun ini.

    ReplyDelete
  4. yuuhuu adik manish.
    ada sesuatu untuk anda disini =)

    https://sitiyangmenaip.blogspot.com/2019/01/top-commentators-2018-blog-siti-yang.html

    ReplyDelete
  5. 'si gagalis' HAHAHAHA. jangan lah begitu kak panaaa. i love your writing.. don't stop pleaseee! hehehe.

    ohh, dapat kerja baru ke? patut lah jarang nampak kat blog haha. takpe takpe. take it easyyy :D

    ReplyDelete
  6. Tahniah.. harap teruskan menulis ya sis. Semangat untuk berblog tahun ini :)

    ReplyDelete
  7. Tahniah atas prestasi blog FJ. Semoga terus sukses.

    ReplyDelete
  8. Tahniah atas prestasi blog FJ. Semoga terus sukses.

    ReplyDelete
  9. Wahh tahniah tau.. Moga lebih bersemangat di tahun baru ni.

    ReplyDelete
  10. Wah.. Terbaiklah Farhanna.. Ada juga cecah ribu-ribu..
    semoga tahun 2019 ini akan lebih sukses..

    ReplyDelete
  11. adik manish.. dimana dikau ? nak pooost hadiah dah ni =D

    ReplyDelete
  12. Happy new year Farhanna. Semoga terus sukses yer

    ReplyDelete
  13. Hpy new year sis. Ciayok2 terus berusaha, insyaallah tercapai tu

    ReplyDelete
  14. semoga terus bersemangant untuk menulis..rindu nak baca review2 movie/drama lagi hehe

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah... tak pe, dalam blogging ni memang ada pasang surutnya. Dan ada juga hari malas berleluasa 😅 keep on writing. Moga ada manfaat buat orang lain yang baca. 💖

    ReplyDelete
  16. entah bila la nak merasa ribu ribu

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.