Pemeriksaan Tulang Anlene

Sunday 23 July 2017

Jalan-jalan dekat Giant cari salad, terjumpa booth Anlene buat pemeriksaan tulang. Selama ni tak pernah lagi jumpa pemeriksaan tulang. At first macam taknak sebab takut kena jarum. Bukan macam lagi dah, memang taknak pun. Tapi nak tu pun sama tinggi jugak dengan tak nak.


End up, tanya dia ada injection tak untuk periksa. Thank God tak ada, terus laju je isi borang hewhewhew

Masa kitorang try ni tak ada orang yang layan booth ni tau so tak la rasa malu sangat masa buat pemeriksaan. Sebab kena ukur lilit pinggang. Malu lah abang tu tengok perut buncit. Nasib abang tu faham sekarang tengah raya. Nasib tengah raya so boleh cover. T.T

Lepas ukur lilit pinggang kena buat hand stretch pergi belakang. Kena tarik sampai tahap mana yang boleh so abang tu ukur berapa jauh boleh pergi. Sebagai manusia yang mengamalkan yoga biskut chipsmore kejap ada, kejap tak ada, of course lah boleh pergi jauh. ;)

Lepas check ukur lilit pinggang & fleksibiliti tangan, pergi buat pemeriksaan tulang guna mesin ni.




Sebelum letak kaki dekat mesin tu, dia spray air sikit entah untuk apa lupa pulak nak tanya. Tapi rasanya bukan air biasa sebab kaki rasa berangin sikit. Letak kejap je lepastu mesin tu dah boleh detect dah. Lepas dah settle baru lah kita sembang pasal tulang & ni result yang doktor tu dapat.

By the result so far semua okay je. Tulang power lagi tapi tang ukur lilit pinggang tu kena kurangkan sampai bawah 80cm. Nampak tak gigih tau dia bulat berisiko tu. Huhuhuhu tengah berusaha lah ni. Raya khennnnn.



Lepas habis sesi penerangan tu test minum susu Anlene Dwiaksi. Ada dua flavor original & chocolate. Disebabkan tekak boleh terima, beli 2 pek sebab promotion. Rasanya habis yang ni habis la kot. Malas beli dah sebab malas membancuh memasing. Hewhewhew.


Dia punya malas tu sampai sekarang tak bancuh lagi. Huhuhu

3 comments

  1. hi, saya datang singgah follow sini :) salam kenal :)

    ReplyDelete
  2. Alaaa teringinnya nak buat test ni juga...Mai suka susu, tapi jarang minum, errr camna lahh kualiti tulang sekarang ni, adoi..

    ReplyDelete
  3. Try usha dekat supermarket besar sebab diorang tengah promote product DwiAksi tu. Hahahaha kena start minum lah lepasni ;P

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.