Movie Review : Hasee Toh Phasee

Monday 9 November 2020

Director : Vinil Mathew

Writer : Harshavardhan Kulkarni, Anurag Kashyap, Purva Naresh, Vinil Matthew

Cast : Sidharth Malhotra, Parineeti Chopra, Adah Sharma, Manoj Joshi, Sharat Saxena

Production Company : Phantom Films, Dharma Productions

Distributor : Reliance Entertainment, AA Films

Genre : Romantic / Comedy / Drama

Running Time : 141 minutes

Release Date : 7 February 2014

Trailer :

Antara keserasian dan kecantikan, yang mana satu dapat bertahan dalam perhubungan? Hasee Toh Phasee membawa tema ni dalam naskhah genre romantic comedy hasil buah tangan 4 penulis - Harshavardhan Kulkarni, Anurag Kashyap, Purva Naresh dan Vinil Matthew di bawah arahan Vinil Matthew sendiri. 

Nikhil (Sidharth Malhotra) secara tak sengaja berjumpa dengan Meeta (Parineeti Chopra) dalam majlis kahwin. Tak susah pun untuk dia jatuh suka dengan Meeta bila masing-masing ada cara berfikir yang sama. Sayangnya Meeta dalam perjalanan ke Goa sebagai transit sebelum dia ambil PhD dan buat research dalam fizik di China. 

Malam yang sama, Nikhil terpesona dengan kecantikan Karishma (Adah Sharma), kakak kepada Meeta. Dan dia tak bertepuk sebelah tangan bila Karishma bagi hint yang sama. 7 tahun kemudian both of them bertunang dan bakal berkahwin. Devesh Solanki (Manoj Joshi) tak berkenan sangat dengan Nikhil sebab dia dah banyak laburkan duit untuk bisnes Nikhil tapi belum dapat hasil. Sebab sayang dengan anak, dia turutkan saja kehendak Karishma. 

Kebetulan Meeta balik ke Delhi untuk berjumpa dengan ayah dia tapi Karishma advice supaya jangan keruhkan keadaan dan minta Nikhil jaga Meeta sebab keadaan Meeta yang addict dengan ubat sampai hilang memori dan kewarasan. Nikhil mula jatuh cinta dengan Meeta tapi dia setia dengan Karishma sebab sayang relationship dah 7 tahun walaupun dia tahu dia tak pernah sependapat dalam apa-apa hal pun dan rasa rendah diri, insecure dengan status Karishma. Macam mana Nikhil nak keluar dari dilemma dia, kena tengok la movie ni dekat Netflix. 

Watak Nikhil dengan Meeta agak berbeza bila Meeta lebih agresif manakala Nikhil jenis pasif tapi bila Nikhil tegang, Meeta pula come up dengan solution untuk tenangkan keadaan. Both of them saling melengkapi. Berbeza dengan Karishma yang lebih mementingkan imej dan status. 

Personally for me tak ada masalah pun dengan watak Karishma and have to admit, watak Nikhil memang ada kekurangan dia tapi masing-masing tak sedar yang both of them stay in relationship bukan sebab cinta dah pun tapi lebih kepada komitmen. Dalam tak sedar dah bertukar jadi toxic relationship. Anyway, susah jugak nak kesian dengan Karishma sebab lakonan Adah Sharma kayu habis. Tak ada chemistry langsung dengan Sid Malhotra. 

Walaupun movie ni genre rom-com tapi tak ada visual ataupun sinematografi menarik sebab plot masa dia kebanyakannya semasa majlis tunang hingga majlis kahwin so banyak shoot dalam rumah dan beberapa bangunan sebab watak Nikhil tengah busy cari tender. Tapi music score dari Vishal-Shekhar memang mantap! Enam lagu naikkan mood dan sesuai dengan tema romantic dan mood majlis kahwin. My pick is Manchala sebab gabungan suara Shafqat Amanat Ali dan Nupur Pant sarat dengan emosi, ngam habis dengan lirik dan situasi percintaan Nikhil dengan Meeta. 

‘Manchala mann chala teri ore (The mad heart goes towards you)’

Siapa sangka gabungan produser Karan Johar (Dharma Productions) yang suka hasilkan movie berkonsepkan stylish, dreamy and fancy ni dapat cari keseimbangan sempurna bila berkongsi idea dengan produser Anurag Kashyap (Phantom Films) yang suka sentuhan realiti kisah kehidupan. I guess bukan pada watak fiksyen Nikhil dan Meeta je yang serasi tapi team production pun berjodoh. 

Dialog dalam movie Hasee Toh Phasee pun perlu diberi pujian. Emosi bila tengok semua scene Meeta dengan ayah dia. Even scene tanpa dialog bila Meeta nak sangat tengok ayah dia walaupun dari jauh tu haihhhh her eyes speaks volume. Parineeti Chopra did that! Nailed it. 

p/s : Movie ni asalnya Anurag Kashyap offer dekat Sushant Singh Rajput tapi dia tolak. Even Parineeti Chopra taknak berlakon dengan Sushant sebab dia TV actor. Pffttt 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +0.9, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.7 = 9.6/10

Drama Review : Scam 1992 : The Harshad Mehta Story

Sunday 8 November 2020

Director : Hansal Mehta, Jay Mehta

Writer : Sumit Purohit, Saurav Dey, Vaibhav Vishal, Karan Vyas

Cast :  Pratik Gandhi, Shreya Dhanwanthary, Nikhil Dwivedi, Mamik Singh, Lalit Parimoo, Rajat Kapoor, Vishesh Bansal, Chirag Vohra, Anjali Barot

Genre : Crime / Drama

Running Episodes : 10 episodes

Release Date : 9 October 2020

Production Company : Applause Entertainment

Distributor : SonyLIV

Trailer :

 

Nama Harshad Mehta (Pratik Gandhi) bukan sesuatu yang asing dalam dunia saham di India sebab dia mencipta sejarah dengan kebijaksanaan dia mengatur strategi dalam pasaran saham sehingga digelar The Big Bull pada tahun 90-an. Bermula sebagai broker di pasaran saham dalam Bombay Stock Exchange dan tubuhkan syarikat consultancy untuk saham bersama adik dia, Ashwin Mehta (Hemant Kher), kemudiannya berjaya create satu strategy dalam money market. 

Harshad Mehta bergabung dengan bank-bank tempatan yang dilabelkan sebagai outdated pada masa tu dan tak mampu bersaing dengan foreign bank seperti Citibank sehingga dibuli dan hanya kroni Citibank yang boleh buat trading di pasaran money market. Strategi Harshad berjaya tapi Citibank tak berdiam diri dan mula sebarkan rumours sampai menjejaskan reputasi Harshad Mehta. 

Ashwin dan Bhushan Bhatt (Chirag Vohra) dah nasihatkan supaya jangan melampau sebab fund mereka kebanyakannya datang dari syarikat-syarikat kerajaan. Tapi ego Harshad melebihi segala-galanya sampai lah journalist Suchita Dalal (Shreya Dhanwanthary) dapat tips dari someone yang Harshad Mehta curi Rs50 billion dari akaun kerajaan. 

Walaupun Suchita tegaskan kepada semua yang perbuatan Harshad adalah salah dari segi undang-undang, ramai orang terkesan dengan scam atau illegal business ni tapi Harshad tetap dengan pendirian dia yang dia tak seleweng duit sesiapa. Semua duit yang diambil dah diganti balik dan bukan salah dia kalau market crash kerana politik ataupun terrorist dan protes. 

Antara salah satu sebab kenapa nak tengok sangat web series ni bila timeline Harshad Mehta ni lebih kurang je dengan timeline Mumbai Blast 1993 dan salah satu bom diletakkan di dalam bangunan Bombay Stock Exchange. 

Web series tentang Harshad Mehta ni diadaptasikan dari novel ‘The Scam: Who Won, who Lost, who Got Away’ yang ditulis oleh Suchita Dalal dan suami dia, Debashish Basu yang banyak buat research tentang stock market dan juga buat interview dengan Harshad Mehta sendiri selepas keluar dari penjara. So web series ni tak glorify watak Harshad Mehta cuma ceritakan kembali kes jenayah berkolar putih yang berlaku di India. 

Tapi kalau ikutkan kes Harshad Mehta tak berhenti macam dalam series dan novel Suchita sebab kes ni masih lagi berjalan di Supreme Court tahun lepas bila Ashwin Mehta belajar law dan menang beberapa kes dalam membersihkan nama abang dia. Even isteri Harshad, Jyoti Mehta (Anjali Barot) menang kes tuntutan hutang tahun 2019. 

Dekat awal series tu nampak lah watak Suchita dengan informer dia memang nak jatuhkan Harshad Mehta sebab personal enmity tapi bila kes ni dah jadi besar, masing-masing nak berpihak pada fakta tapi malangnya kes dah jadi makin teruk bila Perdana Menteri pun terlibat sekali. Walaupun Harshad Mehta ada jenayah dia, tapi tak patut dia dibuli sampai macam tu sampai 600 kes mahkamah. 

Anyway lakonan Pratik Gandhi memang convincing habis sebagai Harshad Mehta yang cool, pandai manipulate dan confident tinggi. Dia ada karisma dan gaya tersendiri. Pelakon pembantu pun bagus, walaupun screentime terhad tapi berjaya deliver yang terbaik untuk watak masing-masing. Ditambah dengan kekuatan pada dialog dan suntingan yang menarik. 

"The most expensive thing in this world is trust, cheap people can't afford it. "

Suka sangat dengan opening montage web series Scam 1992 ni sebab ikut tema tahun 80-an dan stock market. The soundtrack is the greatest! Ada elemen mystery, catchy, groovy and funky sesuai sangat dengan karakter Harshad Mehta dan plot web series ni. Soundtrack yang lain pun tambah mood dalam penceritaan. Berlatarbelakangkan tahun 90-an so visual pun diolah mengikut rentak suasana pada masa tu. Kudos to wardrobe dan prop team!

Web series ni bertemakan pasaran saham dan sepanjang 10 episod tu memang penuh dengan ilmu saham. Even I yang terpinga masa belajar subjek saham dulu pun dah boleh faham sikit lepas tengok series ni. Lepas spend the whole day watching this series, sekarang I dah faham kenapa series ni boleh dapat rating tinggi baik dari critics ataupun audience. Best series of the year! 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Movie Review : 404 Error Not Found (2011)

Saturday 7 November 2020

Director : Prawaal Raman

Writer : Prawaal Raman

Cast : Imaad Shah, Nishikant Kamat, Rajvvir Aroraa, Tisca Chopra, Satish Kaushik, Ruchir Raj

Production Company : Pixion, Adlabs

Distributor : Imagik Motion Pictures

Genre : Psychological / Thriller

Running Time : 118 minutes

Release Date : 20 May 2011

Trailer :

Banyak kali ternampak discussion untuk movie ni lately so bila jumpa tu rasa nak tengok pulak. Dulu tak rasa nak tengok sebab poster dia macam movie lawak hambar macam tu rupanya tak pun. Movie ni lebih kepada psychological thriller ataupun genre horror sebab bertemakan hantu atau roh yang tak tenteram. 

Professor Anirudh (Nishikant Kamath) tak percaya dengan kewujudan hantu atau roh ni dan berkongsi pendapat yang sama dengan pelajar baru dia, Abhimanyu (Rajvvir Aroraa). Abhi pula stress dengan sekumpulan senior yang diketuai oleh Chris (Imaad Shah) bila setiap hari akan diganggu dan dibuli. Abhi rasa dia patut keluar dari bilik dia lepas dia bagitahu dengan Dekan dan warden (Satish Kaushik) berkenaan hal buli yang makin melampau. Dia request untuk duduk di bilik 404 yang dah dikunci selama 3 tahun selepas Gaurav (Ruchir Raj) bunuh diri gara-gara depressed selalu dibuli senior. 

Awalnya Abhi tak peduli pun dengan hantu atau khabar angin tentang bilik 404, tapi lepas beberapa kali diganggu oleh roh Gaurav, dia mula percaya kehadiran hantu. Prof Anirudh pula sentiasa ambil tahu tentang Abhi sebab dia risau pelajar bijak akan ikut jejak langkah Gaurav. Isteri dia, Dr. Meera (Tisca Chopra) pun cuba untuk bantu Abhi bila keadaan dia makin teruk dan suka bercakap seorang diri. Menyembang dengan Gaurav katanya. Chris dah mula menyesal dengan tindakan dia. 

Dari awal movie 404 Error Not Found ni lagi director dah messed up dengan minda kita untuk percaya dengan kehadiran hantu ataupun tegaskan yang Abhi cuma berhalusinasi. Sebab dalam kelas Prof Anirudh, dia bagitahu tentang kes-kes masalah mental yang dia jumpa dan sedang rawat. Dekat situ dah nampak perdebatan tentang kewujudan Gaurav. 

Pergerakan kamera dari Savita Singh pula ceritakan sebaliknya bila shot diambil seolah-olah Gaurav yang memerhati setiap pergerakan Abhimanyu. Ditambah pula dengan reflection pada cermin, pintu kaca atau bayang-bayang. Scene pula bersilih ganti dengan kamera CCTV untuk naikkan mood seram dan misteri. 

Up until now I still tak pasti Gaurav wujud ataupun tak sebab director drop hint tentang unfinished business tapi kita tak didedahkan apa unfinished business Gaurav. Boleh jadi unfinished business dia ada kaitan dengan Prof Anirudh ataupun Gaurav cuba untuk bagi amaran pada Abhi supaya tak end up sama macam dia? Tapi kalau dia cuba bagi amaran, setiap apa yang Abhi tahu tentang Gaurav adalah hasil dari pembacaan dan research Abhi tentang kisah hidup Gaurav dan juga dari personal diary Gaurav. 

Masuk second half director dah singkap dark secret Prof Anirudh dan Dr. Meera tahu keadaan suami dia. Masa scene anak dia nak pergi bilik air tu macam pelik jugak kenapa dia macam takut sekali rupanya ada tragedi. Scene Dr. Meera jumpa Chris untuk korek projek rahsia dia dengan Prof. Anirudh pun dah cuba buktikan yang ending adalah plot twist terbesar untuk movie ni. I seriously cannot expose the details tapi bila you guys tengok mungkin akan berfikir semua possibilities yang ada dan cuba cari balik dekat scene mana yang terlepas pandang untuk sebarang hint atau klu. 

Pace movie ni agak slow ditambah pula banyak scene dengan heavy info dan dialog but still bearable to watch sebab lakonan masing-masing bagus. Punya lah curious nak tahu apa jadi next scene sampai tak sedar movie dah dekat hujung dah. Movie ni release tahun 2011 tapi masih relevan sampai sekarang. One of underrated gem ever produced in Bollywood. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +0.8, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 10/10

Movie Review : Aku Bukan Gila (2020)

Pengarah :  Rahila Ali

Penulis Skrip :  Rahila Ali

Pelakon :   Fasha Sadha, Beto Kusyairi, Wanna Ali, Aman Syah, Amirul Haswendy

Syarikat Produksi :  Pencil Pictures & Record

Pengedar :  Iflix

Genre :  Drama

Durasi Tayangan : 78 minit

Tarikh Tayangan : 6 Oktober 2020

Trailer :

Jarang industri perfileman nak sentuh topik kesihatan mental dan pengarah Rahila Ali cuba gunakan medium movie Aku Bukan Gila untuk bagi awareness dan info tentang masalah kesihatan mental yang semakin meningkat dalam masyarakat kita. Something fresh to watch.  Mengisahkan Andra (Fasha Sadha) pergi bercuti ke Wales dan secara tak sengaja terjumpa dengan Andre (Beto Kusyairi) yang baran.  Dalam perjalanan ke homestay, dia berjumpa pula dengan Sara (Wanna Ali) si pemilik kafe berdekatan dengan homestay. 

Waktu siang Andra nampak normal, enjoy travel dekat Wales walaupun banyak kali ayah dia (Aman Syah) jawab call acuh tak acuh. Bila malam menjelma, mula la dia berubah karakter dan menangis rasa diri useless kemudian terkenangkan ibu dia yang dah lama meninggal. Watak Andre pun sakit sebenarnya sebab dia suka baran tak semena. 

Jalan cerita Aku Bukan Gila ni nampak banyak kelemahan bila production team lebih menitikberatkan keindahan Wales instead of masalah yang dihadapi Andra. Rasa tak cukup perencah drama sebab tak boleh nak connect dengan kisah Andra mahupun Andre. Dah nak hujung baru diberitahu tapi terlampau ringan. Flashback pun cuma ulang balik apa yang kita dah tengok awalnya. Lagi cantik kalau letak flashback yang menambahkan impak pada cerita. 

Tak tahu kenapa Andra tak bawa ubat yang cukup sepanjang tempoh bercuti walhal tu benda paling penting sekali. Kalaupun Andra call doktor dia (Amirul Haswendy), apa lah sangat orang tu boleh buat instead of bagi kata-kata semangat. Nak pos pun entah sampai entah tidak. Plan Andra untuk stay dekat Wales comes after scene tertinggal ubat. Kalau sebelum, mungkin kita faham lah. Watak doktor pun tak meyakinkan langsung. Bila muncul setakat tanya emosi Andra. Hmmm….

Watak Andre tak ditulis dengan cantik, even bakat lakonan Beto bagus pun there’s nothing much he can do about it. I seriously have problem dengan dialog ‘ego dengan lelaki tak dapat dipisahkan’ sedangkan tak ada kaitan pun. Segan, rasa bersalah dengan ego tu tak sama. Bila Sara cakap Andre ego pun macam tak perlu je sebab Andra bukan tanggungjawab dia pun. Daripada dia tempelak Andre, mungkin lagi tersentuh kalau Sara pujuk atas dasar prihatin. 

Bab visual memang menarik lah kalau dah shoot dekat tempat yang cantik.  Even pemandangan Kuala Lumpur pun nampak menarik dengan bantuan dron dan hasil editing Areel Abu Bakar dan Helmi Yusof. No doubt on that at all. Lagu tema Tak Gundah nyanyian Sissy Iman pun naikkan mood bila tengok kecantikan Wales dengan tune yang catchy dan fun sesuai dengan range Sissy. 

Cuma bab olahan dan suntingan juga dialog lah agak lemah. Chemistry Fasha dengan Beto pun tak strong untuk gambarkan sebagai pasangan yang bercinta. Mungkin Andra takut asyik kena marah je dengan Andre. Hopefully lepas jumpa doktor, Andre dah boleh chill sikit. 

Overall movie ni boleh dikembangkan lagi dan watak ayah Andra pun boleh dipanjangkan lagi sebab dia adalah punca utama kenapa sakit Andra semakin teruk walaupun cuba keluar dari zon depression dia dengan bantuan klinikal. Movie ni cuma shoot selama 10 hari sahaja sebab covid-19 tapi boleh je kalau team production panjangkan lagi scene Andra bawa Andre jumpa doktor bila balik ke Malaysia kan? 

You guys boleh tengok movie Aku Bukan Gila ni dekat iFlix secara percuma. 

1. Team Production +0.7, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +0.3, 5. Casting +0.5, 6. Genre +0.4, 7. Themes +1, 8. Editing +0.4, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +0.3 = 6.6/10

Movie Review : Rockstar (2011)

Friday 6 November 2020

Director : Imtiaz Ali

Writer : Imtiaz Ali

Cast : Ranbir Kapoor, Nargis Fakhri, Shammi Kapoor, Shernaz Patel, Piyush Mishra, Aditi Rao Hydari

Production Company : Eros International, Shree Ashtavinayak Cine Vision Ltd

Distributor : Eros International

Genre : Romantic / Drama

Running Time : 159 minutes

Release Date : 11 November 2011

Trailer :


‘Pain, sorrow, misery, tears… until a person doesn’t suffer, he can never make it big.’

First time tengok movie Rockstar ni I tak expect tinggi sangat pun and I’ve amazed with Ranbir’s performance dan juga jalan cerita dari pengarah-penulis, Imtiaz Ali. Then bila tengok sekali lagi dengan expectation yang tinggi gara-gara baca few great reviews pun I still get the same vibes. 

Tetap puas dengan lakonan Ranbir dalam menceritakan watak JJ yang bermula dari seorang yang naïf dan punya impian untuk ikut jejak langkah Jim Morrison hingga dia lelah dengan popularity yang dia dapat tapi tak mampu bahagia bersama Heer (Nargis Fakhri). As the saying goes…be careful what you wished for. Dia impikan patah hati dan dia berduka selamanya kerana Heer. 

‘I understand what are you trying to tell me Khatana Bhai. I don’t know why I act like this. I can’t seem to control myself. I don’t like it… I don’t even like myself. Shouldn’t I be happy right now? This is what I wanted. But happiness nowhere in sight. It doesn’t exist. It’s only as if bugs biting me from inside.’

Lakonan Ranbir Kapoor adalah kekuatan movie Rockstar bila dia berjaya portray kesedihan dan kekosongan yang dia terpaksa hadap lepas dia pilih jalan untuk hidup sebagai rockstar. Masa shooting dia betul-betul menyanyi walaupun suara dia sumbang sebab dia nak lip sync dan pergerakan semuanya nampak real. Kelemahan terbesar adalah lakonan Nargis Fakhri tapi Ranbir berjaya mencuri semua tumpuan hanya kepada dia. Kalau masa tu Imtiaz Ali jumpa Tripti Dimitri sebagai heroin rasanya impak Rockstar lebih mendalam kepada peminat genre musical drama dengan dialog yang padu untuk setiap scene. 

Dari awal movie boleh nampak betapa kusutnya hidup JJ selepas jadi rockstar dan banyak pihak cuba eksploit kehidupan dan populariti dia. Tak ada yang betul-betul sayang dan kisah dengan kehidupan dia kecuali Khatana Bhai (Kumud Mishra) dan Heer. Macam scene dia tegur fans dia supaya bercakap dengan dia ataupun scene Dhingra (Piyush Mishra) yang ambil kesempatan untuk kontroversi JJ dan berjaya kaut keuntungan. 

Music album Rockstar yang dipenuhi dengan 14 single karya A.R Rahman mainkan peranan penting untuk mewujudkan segala perasaan dan emosi yang ada dalam kisah cinta Jordan dengan muzik ataupun Heer. Lagu Naadan Parindey menggambarkan jiwa rebel dalam diri semua orang. Lagu romantic Tum Ho dengan lirik mendalam ataupun lagu Sadda Haq penuh dengan amarah terhadap isu dunia. Tapi yang paling dekat di hati haruslah lagu Kun Faya Kun bila Jordan sedar yang takdir hidup dia dah tertulis bersama muzik. Kalau Ranbir deliver yang terbaik dalam lakonan, Mohit Chauhan pula deliver semua lagu sarat dengan emosi sesuai dengan watak JJ pada moment tu. Perfect combination!

Imtiaz Ali bagitahu yang cebisan karakter dalam diri Jordan diambil dari kisah hidup A.R. Rahman dan jelas terserlah bila watak Jordan tak mampu nak follow beat yang mudah dalam studio tapi dia berjaya cipta muzik yang jadi ikutan hanya dari melodi yang dia dengar ataupun dari perasaan yang dia rasa masa tu. Especially lepas berjumpa dengan Heer. Sama juga dengan A.R Rahman yang tak pernah cipta lagu ikut selera market. Dia tetap dengan muzik dia dan sampai sekarang masih relevan dan menjadi pujaan. 

Dalam movie ni ada scene Jordan record single dengan Ustad Jameel Khan (Shammi Kapoor) and one of beautiful moment be it on reel or on real life sebab scene tu pertama kali Jordan bekerja dengan legend yang nampak bakat dia dari awal. Dan real life pula, Ranbir pertama kali berlakon dengan pakcik dia dalam movie juga buat kali terakhir. 

Skrip asal movie yang dikarang oleh Imtiaz Ali sebenarnya dah hilang and I’m so glad sebab hikmahnya movie ni tak dilakonkan oleh John Abraham sebaliknya skrip kedua dikarang melalui idea Ranbir Kapoor sendiri dan menjadi ikon dalam karier lakonan Ranbir dan juga arahan Imtiaz Ali. Fashion watak Jordan pun dilabelkan sebagai ikonik sama seperti fashion Geet dalam Jab We Met. Well, Kun Faya Kun….

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +1, 4. Storyline +1, 5. Casting +0.8, 6. Genre +1, 7. Themes +1, 8. Editing +1, 9. Social Message +1, 10. Personal Thought +1 = 9.8/10