Majlis Birthday Boss

Friday 22 March 2019

Semalam birthday boss so bebudak office dah plan nak celebrate birthday tapi cuak kalau jadi macam last year sebabnya boss puasa. Thanks to this crazy heat weather, our boss tak daya nak puasa so our plan works well.


Days before dah kutip dah RM10 seorang tapi lepas tolak bajet beli kek, tak cukup pulak nak makan untuk breakfast and lunch. Menggaru kepala jugak sebab taknak tambah duit dah, sebelum ni extra fund mintak dengan boss. But now, buntu wei. 

Sudahnya kitorang buat potluck untuk breakfast then beli Nasi Ayam RM5 untuk lunch. Kebetulan dekat Secret Recipe ada diskaun 25% untuk whole cake. Fuhhhh problem solved. Bihun goreng actually menu utama tapi memasing korek peti ais pastu makin bertambah lah menu dari plan asal. Nampak je sikit tapi bila makan memasing kenyang sampai ke tengahari. Lagi satu hal muak sebab kek Macademia tu terlebih susu habis semua rasa muak. 





Bab kek settle, bab makanan settle, bab nak panggil boss sebab nak buat surprise tu memasing blur sudahnya bagitau je ada makan-makan pastu buat surprise nyanyi lagu birthday. I'm not sure my colleagues ingat ke tak bab decoration Happy Birthday dengan hadiah sebab berat juga discussion ni kalah bab makanan. 


Our boss kata kenapa tak bagitahu pasal majlis ni sebab dia pakai simple je but she's already cantik so pakai apa pun cantik maaaa. Dah habis nyanyi lagu, dah habis potong kek, baca doa untuk makan lahhh apa lagi. 


Everything went well yesterday, tak ada isu tak cukup makan sebab makanan tahan sampai ke petang sampai memasing dah tak daya nak makan dah. Lunch tu makan Nasi Selangor lagi, masa makan tengahari je memasing slow down sikit riuhnya sebab mulut pijar dek sambal pedas. 

Wishing my boss to stay healthy and slow sikit stress pasal company and work stuff. Happy birthday yang ke ........ :)

7 comments

  1. Alhamdulillah..settle semua..hepi bestday bos..:)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.Sama-sama dapat meraikan.Moga sentiasa diberi kesihatan.

    ReplyDelete
  3. meriah..Kek batik tu menarik..huhu

    ReplyDelete
  4. bestnyaaa...semua makanan nampak sedap2...happy belated birthday Puan Mardziah!

    ReplyDelete
  5. Lama tak buat sambutan macam nie.. Dulu rajin juga tapi bila work environment dah berubah terus tak buat dah..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.