Blog Performance February 2019

Saturday 2 March 2019

Sakit jugak nak habiskan bulan February ni bila semua kerja nak hadap sorang. Ada juga kerja yang terbabas tapi nasi dah jadi bubur, tinggal makan je lah. Kalau bulan lepas dah janji nak usaha lebih sikit dekat blog, boleh nampak jugak lah peningkatan tu tapi tak cukup memuaskan lagi. 

1. PV



Alkisahnya PV harian not bad lah on average cecah jugak 1k sehari tapi paling tinggi untuk bulan lepas pun 1,520 je. Bulan lepas target PV all time nak cecah 500k tapi berangan je lah dik non sebab tak sempat nak BW maka dapat lah figure banyak ni. Okay lah, dari tak berganjak langsung kan


Well, disebabkan ada target bulan lepas baru gigih nak bergerak so untuk Mac nak target cecah 600k pulak. Kalau cun traffic, end of year dah cecah sejutaaaaaa!

2. Post


Bulan lepas saja tukar Popular Post ikut minggu sebab dah bosan tengok post yang sama je yang keluar dekat Popular Post All Time. Lepas dah tukar ni menjadi lah experiment tu sebab ada nampak post baru masuk. Bulan ni nak ubah kepada popular for 7 days pulak. Hah ni tips ni untuk you guys yang belum tahu lagi. 


3. Keywords


Happy tengok Stree ada dalam keyword, yeayyy! Bukan selalu nak nampak kewujudan keywords movie nustang. Rasanya ni keywords kedua lepas movie Padmavaat. 

4. Audience


Dah lama tak tengok audience pergi sampai mana, so bulan ni banyak negara baru walaupun benda ni entah muhong ka dak tapi yeayyy dah pi merata dahhhh. 

5. Alexa Rank


 Bila traffic dah turun, Alexa pun turun dengan dashatnya. Macam main dam ulaq, kena patuk dengan hat paling panjang tu. Misi Mac, global ranking kena kepala 1, Malaysia ranking 20k. 

Siapa perasan layout dah tukaq?! Dah lama geram dengan page asyik tergedik bila tengah scroll pastu lambat nak loading sebab tu tukar ke layout biasa ja. Hat lain tu nanti la touch up kalau ada masa. Kalau takdak, guna la ni sampai jumpa masa hihu. Happy weekend everyone! 

10 comments

  1. Wah kira tinggi la tu kalau page view beribu-riban boleh la share tips nanti

    ReplyDelete
  2. Saya pun letak weekly popular posts supaya boleh nampak posts yang berbeza-beza setiap minggu.

    ReplyDelete
  3. Nice dh nak sampaai 1m
    Www.sihijo.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Tq Farhanna untuk tips popular post tu.. Baru tahu..
    Good luck untuk target bulan Mac nie..

    ReplyDelete
  5. terbaek.. semoga mencapai target 1juta..

    ReplyDelete
  6. Hahahhaaa... Mrs. A pun sama bosan dengan popular post all time asyik-asyik tu jer... bila tukar 30 days barulah berubah.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.