Kolam Ikan One Utama, Damansara

Thursday 7 February 2019

Sejak duduk dekat Subang ni memang jarang nak lepak dekat mall sebab kerja sampai Sabtu so Ahad memang lepak rumah je. Haritu disebabkan adik datang, saja bawak dia jalan-jalan. Nak pulak tengah bersepah sale disebabkan CNY so kira langkah kanan lah shopping sekali.

Masa first time datang OU memang dah berazam taknak datang dah sebab banyak kali sesat sampai kaki melecet cari jalan pulang. Tapi sebab OU je ada Seoul Garden lepas penutupan SG di Star Avenue, kena jalan lebih sikit la bila craving.

Dah puas makan, sementara tunggu ketam sampai, lepak dekat luar ambil angin untuk make space dalam perut. Selalunya tak pandang pun kolam ikan ni walaupun depan Seoul Garden je tapi hari tu rasa nak tengok. Bila tengok, rasa amazed pulak dengan segala jenis ikan yang ada dekat situ. Paling banyak, ikan koi berwarna. Dari parking area sampai ke kolam yang besar ni.



Sebelah kolam ikan koi ni ada akuarium pelbagai jenis ikan air tawar macam ikan patin, ikan keli, rohu, tenggalan etc. Penat jugak nak cam mana satu sebab tak pernah kenal pun. Selama ni tahu makan je. Ikan dalam akuarium ni semuanya besar belaka, agak kalau restoran depan ni out of stock, boleh celup dalam akuarium ni je. 




Nak bagi makan ikan-ikan ni kena beli dekat mesin tapi mahal sikit lah sebab half of profit tu dia salurkan kepada Persatuan Dolphin something like that la. Tapi ramai yang bawa roti je bagi makan ikan-ikan dekat kolam/akuarium ni. 

Selain ikan, decoration ni more kepada rainforest theme, so boleh lah kau nak bergayut macam Tarzan ataupun bergambar. Tangan berseni jadi cantik lah gambar korang. Tangan kayu macam kita ni, boleh ambil gambar cenggini je. 


Dekat tingkat paling atas ada jambatan untuk bergambar kalau masa panas lah. Kalau hujan, lantai dia agak licin so kalau jatuh ke bawah kena tanggung sendiri lah. 





 Ada lagi satu tempat bertemakan nature dekat OU ni tapi tak sempat nak jejak lagi so next time je lah sebab OU dengan rumah bukan jauh mana pun.


Anyway, ni deco CNY dekat OU tahun ni. Dekat bawah banyak booth jual kuih raya dengan booth lucky draw. Memang sesak sebab diorang beratur panjang dekat booth lucky draw tu. Nak tengok lion dance pun tak dapat.

9 comments

  1. Selama ni akak x pernah jejak pun area situ..selalu pi OU terus masuk mall je..lalu la kalau cari parking..hahaha...

    ReplyDelete
  2. Saya pernah pergi OU sekali je tapi memang asyik sesat je. Went to Seoul Garden as well tapi tak perasan pula kolam ikan ni.

    ReplyDelete
  3. mama tak penah tau la plak. menarik ni

    ReplyDelete
  4. Pernah juga sesat kat sini.. lepas tu memang macam tak berapa nak suka singgah.. hahaha..

    ReplyDelete
  5. dulu masa zaman mula2 belajar nak lepak kat OU ni kawan cakap ade kolam ikan..
    kesudah akak x caya. rupanya sungguh bila tengok depan mata hehe..

    ReplyDelete
  6. wow, site ini memberikan banyak pengetahuan untuk orang yang baru membaca, saya harap anda memberikan content terbaik main dadu online

    ReplyDelete
  7. terima kasih atas gan informasinya..mudah-mudahan bermanfaat bagi orang lain...

    Download IDN Poker Versi Terbaru

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.