Blog Performance January 2019

Sunday 3 February 2019

Report card bulanan datang lagi macam biasa tapi kali ni keputusan agak luar biasa perginya.

1. PV



Macam biasalah, kalau meningkat PV tu nama dia ajaib, PV harian dah makin jatuh and quite depressing to watch actually. Bulan ni memang kena struggle naikkan PV balik walaupun busy teruk. Dari beribu dah cecah kepada ratus, bukan senang nak naikkan dulu sampai cecah beribu so bila jatuh memang rasa kena kerja kuat balik.


Bulan Februari nak letak target yang spesifik sikit lah biar rasa semangat sikit nak update blog. Target nak cecah 500k walaupun ada 28 hari je. Well 25 hari lagi to be exact!

2. Post


Walaupun hambar tapi bulan ni banyak jugak post lama muncul balik. Betul la cakap KC, bila kita publish entry, kita takkan nampak views naik masa tu tapi akan naik in future. Tanpa sedar, entry tu jadi reference untuk orang lain. 


Bulan Januari ada perubahan sikit bila post gigi berlubang masuk balik dalam Popular Post lepas sekian lama terkeluar disebabkan Wet World Waterpark Shah Alam. Bila tengok keywords pun carian kedua tertinggi. Anyway, jangan tanya siapa yang tenggelam dekat tasik Eco Ardence, I tak tahuuuuu


Tak tahu kenapa Kamarool Haji Yusof muncul dekat sini, must be my movie review ada mention nama dia tapi tak ingat yang mana. Tapi bila tengok keywords ni, bila korang buat movie review hah letak lah nama supporting actor sekali ye. Membantu jugak tengok gaya ni and of course please give credit to them as well sebab mostly movie review I baca banyak sembang pasal leading actor je, susah nak jumpa yang bagi credit for the whole team yang jayakan movie tu. Its their effort and har work as well untuk warnakan hari audience. Kan?

3. Bilangan Entri 


PALING SIKIT DALAM SEJARAH!! Baru permulaan tahun dah macam ni perginya. Sebab tu awal tadi kata nak usaha jugak update sebab teruk sangat ni. Dari target 2 entry sehari jadi 5 entry je sebulan. Actually banyak je movie review dalam waiting list tapi masa tu tak jumpa lagi. Suka bertangguh pun ye jugak. Bak kata my boss, tak pandai nak plan masa. Ni la padahnya bila masa yang ada dicurahkan kepada gosip dekat office je. 

Okay before I leave, nak ambil kesempatan ni untuk ucap terima kasih kepada Kak Shikin sebab review blog ni & those yang komen dekat post tu sebab ramai yang mention pasal movie review Hindustan kan, so objective dah tercapai secara rasminya. Cuma nak make it big tu belum mencecah lagi tapi pelan-pelan je lah kita kayuh hihi.

Have a nice February people! Lets fight for our dreams :)

13 comments

  1. So kena lebih massive action untuk bulan nie. Gud luck girl :)

    ReplyDelete
  2. Terus bersemangat ya.Moga Allah limpahkan idea untuk dikongsi bersama.

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..tahniah atas pencapaian cemerlang...walau jatuh mendadak, bangun kembali! ayuh! tiberrr...macam pakar motivasi pulak

    ReplyDelete
  4. Wowww...bestnya. pv tetap tinggi tu

    ReplyDelete
  5. Tahniah Farhanna.. Bila makin sikit entry, tertunggu-tunggu juga entry Farhanna.. Tambah review filem.. Walaupun kadang tak sempat nak tengok tapi bila baca review Farhanna rasa macam dah tengok pula.. very detail dan ohsem..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah. cantik numbers tu. kipidap. jgn kecewa :)
    aida antara penyumbang tetap pv tu.
    keep sharing.
    keep writing.
    tak dunia, manfaat nyer di akhirat. in shaa Allah :)

    ReplyDelete
  7. apapun tahniahhh bukan nak senang nak senang.. kan.. tak apa dah tu asalkan minat blogging tak tenggelam hii

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.