Family Mart Subang Airport

Tuesday 11 December 2018

Sekarang ni kalau buka Twitter bersepah sana sini orang post pasal Oden dekat Family Mart. Sebab dah jadi kegilaan sekarang, Family Mart dah berkembang dan buka cawangan dia di Caltex Subang Airport 30 November 2018 lepas.


Disebabkan promosi pembukaan dia turunkan harga untuk manusia di Subang yang gilakan Family Mart ni. Tapi tak banyak pun lah 25% je. 


Walaupun nampak macam syok je kan tapi haritu memang azab lah nak pergi sebab Family Mart tu kecik je nak tampung manusia di Subang ni memang tak muat lah cerita dia. Kitorang decide pergi hari kemudian je. Itupun sebab nak tanya ada vacant position je dekat situ.

Dalam Family Mart ni tak banyak benda pun yang best. Banyak actually tapi tak mencapai standard poket kau yang nipis. My pocket to be exact.







Alang dah menyinggah try lah Oden dia yang jadi kegilaan sangat tu.



Kaunter Oden kecik je tapi yang beratur sampai nak dekat pintu dah. Nasib tak ada yang pesen dilema nak makan set yang mana. 



Takde lah sedap mana pun oden ni, biasa je. Baik korang beli pes tomyam lepastu makan dengan segala jenis bebola ni macam yang diorang post dekat FB tu. Menangis habiskan duit semata nak makan berapa ketul ni. Untuk manusia yang banyak duit maybe bahagia lah kot makan benda ni. Tapi lobster ball dia best sebab ada pop pop dekat dalam.

Kuah dia pun jenis pedas pijar dekat mulut, pedih dekat perut. Kalau tersedak memang perit. Kalau hirup kuah buat seksa perut je. So we decided beli aiskrim untuk legakan perut. Lagipun aiskrim pun antara product yang viral jugak. 


Ungu perisa sweet potato, hijau perisa matcha tapi dua2 pun tak mampu nak bahagiakan tekak. Thank u, next. 


Try jugak yang lain macam strawberry shortcake, matcha parfait dengan chocolate parfait. Choc parfait is a no no sebab pahit. Strawberry shortcake memang sedap! Matcha parfait ni ikut tekak, ada yang suka ada yang tak. Rasa dia lebih kurang kuih tepung pelita je hahahaha kbai

4 comments

  1. sebab viral, ramailah yang ingin mencuba..

    ReplyDelete
  2. Baru lalu semalam. Haha. Tp mcm pelik, first time dia buat kt stesen minyak. Hihi. Lagi ramailah org singgah semata nk bli oden hahaaa

    ReplyDelete
  3. Alaaa kita suka la oden tu, haha. Tapi matcha kita tak lalu, rasa macam makan sabun. haha.

    ReplyDelete
  4. tak pernah jejak kaki dekat mana-mana family mart. Jeles jgk tengok orang duk post pergi sana T.T

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.