Appointment Ke-2 RCT Di Klinik Gigi Bangsar

Sunday 2 December 2018

The cause : Tampal Gigi Berlubang
First time : Checkup Di Klinik Gigi Bangsar
First Appointment : Rawatan Akar di Klinik Gigi Bangsar

Since dah ramai yang follow cerita rawatan akar ni I give you list up there supaya senang nak baca dari awal sampai habis appointment nanti. So this time around, it's my second appointment lepas bersusah payah sampai X-Ray masa jumpa Dr. Alvena bulan lepas. 

Oh good news lepas first appointment, doktor dah pesan supaya jaga gigi elok-elok jangan sampai dia naik nanah balik. And Listerine is my best friend since then andddd nanah tak naik dah dalam masa sebulan tu. Yeayyy sebab usaha menjaga gigi berjaya walaupun doktor macam dah redho masa tu sebab lubang tu besar sangat. 

So second appointment doktor cuma buka balik tampalan dan bersihkan lagi sekali sebab dia nak make sure bakteria dekat dalam dah betul-betul mati lepas letak ubat. This time around memang sekejap je dalam setengah jam je sebab nak tukar tampalan dan letak ubat je. 

Kalau sebelum ni tersiksa dengan rasa pahit ubat tu tapi kali ni dah okay sebab bengkak dah hilang so tampalan tu just perfect dekat gigi. 


So my next appointment is going to be on 20th December jam 2 petang macam biasa. Can't wait!

8 comments

  1. ok jap sha nak kena baca dari mula hehe

    ReplyDelete
  2. berlubang sampai bernanah seriuslahhh. huhu syaza kena baca story dari awal nih

    ReplyDelete
  3. Semoga terus sembuh yer Farhana

    ReplyDelete
  4. Yang 20 hb tu untuk follow up tampal gigilah ye? Moga semua berjalan lancar.

    ReplyDelete
  5. Akk pun skng sdg alami sakit gigi on off. Adoii.. Bila tiba rasa sakit, macam nak gigit org je emosi dia haha.. Btw, akak ada tag Anna tau...

    https://ciklapunyabelog.blogspot.com/2018/12/mystery-boxes-giveaway-by-liyana-jasmi.html?m=1

    ReplyDelete
  6. Ngeri ya sakit Gigi mama pernah kena sampai bengkak pipi

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah dah makin okay..

    ReplyDelete
  8. Sakit gigi lah yg paling buat tension, saya hn ni 3 gigi dicabut, semua sebab tampalan pecah dan tak boleh repair lagi

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.