Blog Mobile-Friendly Idaman Para Pembaca

Saturday 14 July 2018

Masa blogwalking ternampak entri abang Hasrul Hassan mengenai Tips SEO : Blog Wajib Mesra Mobile. Pengisian yang sangat penting untuk menentukan traffic blog kita sebabnya bila pembaca selesa, makin rajin lah dia tinggalkan jejak.

Nak pula dengan teknologi sekarang, ramai yang guna smartphone je bila online, so bila blog kita mobile-friendly, mudah untuk mereka dapatkan maklumat atau baca perkongsian di blog kita. Mengikut statistik, penggunaan smartphone dua kali ganda lagi ramai berbanding pengguna desktop/pc maka ada eloknya semua tuan blog check atau tukar template yang mobile-friendly. 

Dalam entri abang HH, ada sedikit tips dan tutorial untuk ubah blog menjadi mesra pembaca dan ada beberapa site yang offer tuan blog run test untuk pastikan blog mobile-friendly ataupun tak. And for mine, it is mobile-friendly! Yeayyy!


Kepada yang nak run test, boleh klik dekat sini sebab yang ni paling senang dan ringan untuk test

https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

Dan untuk yang ingin tahu lebih lanjut tentang tips dan tutorial ni boleh terjah blog Hasrul Hassan atau klik je dekat link dekat tajuk di atas :)

11 comments

  1. thanksss sharing ni... ain pon seboleh mungkin nak blog mesra pengguna..hahhaha..

    ReplyDelete
  2. tq for sharing kak..nnti rabia boleh try ni

    ReplyDelete
  3. Tahniah sebab blog mobile friendly! hehe senang lah sikit Hana nak skodeng sini bila free time :P

    .
    Thanks for sharing!!! ^^

    ReplyDelete
  4. tahniah, mobile sharing terbaik...

    ReplyDelete
  5. Yey! Blog akak mobile-friendly jugak :D

    ReplyDelete
  6. setujuuuuu. thanks sharing farhana :3

    ReplyDelete
  7. betul.. ia sngt memudahkan pembaca untuk terus stay dlm blog kita.

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.