Tap & Pump Di Caltex

Sunday 8 April 2018


Since dah berzaman tak menjejakkan kaki ke Caltex sebab Caltex area rumah tutup untuk kerja-kerja construction jalan, masa otw balik kampong singgah sekejap untuk topup tangki minyak yang dah nak habis. Ternampak pulak iklan Tap & Pump ni. Disebabkan takde cash saja lah try method ni sebab senang je kot.

1) Masukkan kad ahli - Journey Caltex

2)  Tekan Card Payment dekat skrin petrol pump tu.

3) Scan kad debit dekat simbol gelombang.


4) Isi minyak ikut suka nak banyak mana


5) Tekan ‘Print Receipt’

Tunggu resit keluar anddddd doneeee!

Happy sebab senang je nak guna tak payah beratur lama dekat dalam sebab kadang buang masa dengan beratur je. Nak pulak kalau orang depan dah sampai kaunter baru nak keluarkan kad lepastu dia nak tambah barang lah apa lah. So we go cashless and save our time by this payment method!

Kalau yang tak pernah guna debit card dekat petrol pump and its your first time wondering how, lemme tell you okay. Tapi yang ni steps untuk Petron petrol station je, kalau petrol pump brand lain, I’m not quite sure.

1) Tekan Preset

2) Masukkan amaun harga yang diingini. Contoh 20 liter minyak = RM44 so masukkan 44.00.

3) Masukkan nombor pin kad debit.

4) Masukkan kad ahli Petron Miles supaya boleh collect points

5) Isi minyak

6) Ambil resit

Andddd done!

Mudah je kannnn?! Tapi duit korang akan floating dalam masa seminggu sebanyak RM200. Kalau rasa tak dipulangkan jugak dalam masa seminggu cepat2 call bank. 

Boleh bagitahu tutorial untuk Caltex dengan Petron je lah sebab both are my fav petrol stations. Petron sebab collet points sampai 3000 boleh redeem RM45 minyak percuma. Caltex pulak sebagai backup je kalau tak jumpa Petron plus banyak discount dengan brand lain kalau sign up sebagai ahli. Siapa guna Petron dengan Caltex jugak, kita geng okay? ;)

6 comments

  1. info yg berguna. btw kin pun dah lama x pergi caltex :)

    ReplyDelete
  2. Siqah isi minyak kat Petronas je. Sebab ada kad Mesra Petronas. Hihi

    ReplyDelete
  3. btul tu. akak pon malas nak beratur panjang.

    ReplyDelete
  4. Rasanya takde Caltex area sini. Kalau ada pun memang jarang nak singgah kecuali kecemasan

    ReplyDelete
  5. Semua benda jadi mudah sekarang huu. thanks for sharing awak hee

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.