My Favorite Movies

Friday 13 April 2018


Hari kedua sembang pasal movie pulak. I’m quite a movie buff so memang banyak sangat movie yang ditonton dalam setahun makanya takan wujud frasa ulang tonton. Kalau nak ulang tonton pun after several years which I’ve already forgot the content. Tapi ada beberapa movie lah yang melekat di hati. Here are the list :

1. Badrinath Ki Dulhania

Related image

This movie bukan takat social message kuat tapi chemistry and talent of leading actors, lagu and also visual pun cantik. Masa movie ni tengah gigih buat promotion memang tak ambik port langsung sebab ingatkan just another lovey-dovey movie but wow, they deliver more than that. Read the review HERE.

2. Hamari Adhuri Kahaani

Image result for Hamari Adhuri Kahaani

Movie yang diadaptasikan dari kisah benar percintaan terhalang moyang kepada keluarga pengarah, Mohit Suri dan pelakon utama, Emraan Hashmi ni bukan cantik sebab jalan cerita tapi soundtrack album, emosi & hidden message dalam movie ni yang buat tak boleh nak move on even after a week watching this. Not sure about you guys but me and my Bolly girls nangis teruk sampai habis satu kotak tisu lepastu rabak. Lepas kumpul kekuatan tengok kali kedua pun still rabak jugak. Ya tuhannnn

3. Heropanti

Image result for heropanti

Another movie cinta guys haha. Heropanti quite cliché if you tell me but what makes it unique is because director decided to show parents side of story and feelings. Menangis kot part ayah dia kejar anak perempuan lepastu mengadu dekat Bablu. Selain dari kekacakan, action stunt & dancing skill Tiger Shroff, soundtrack album and cinematography are top notch!

4. Baby

Image result for baby 2015 poster

Movie bertemakan patriorisme kepada negara dan operasi banteras pengganas di India under satu team, Baby yang diketuai oleh Ajay. Action stunt dia real, plot twist and social message memang padu dalam movie ni. Dan yang paling penting bak kata Akshay, terrorist tu manusia yang tiada agama dan negara sebab dia attack orang awam dan pentingkan diri. Perjuangan dia untuk diri sendiri bukan untuk agama ataupun negara. Sequel movie Baby, Naam Shabana pun cun jugak.

5. Hum Saath Saath Hain

Image result for hum saath saath hain

Kalau nak sembang pasal kekeluargaan memang movie HSSH ni lah melekat di hati. Dari kecil sampai besar tengok pun menangis rabak bila family berpecah, happy bahagia layan family bonding diorang. Masa kecik dulu happy sangat tengok Preeti dengan Prem sampai berangan nak suami macam Prem so I can be exactly like Preeti. Dulu siap practice tau senyum malu tutup muka macam Sonali Bendre!

Okay dah cukup lah 5 buat masa ni. Nanti rajin I’ll update another movies yang best nak layan in every genre which is when I can’t even tell. Till then, ciao!

9 comments

  1. filem no 5 tu je yg saya pernah tgok... :)

    Aerill Hassan

    ReplyDelete
  2. Saya pun 5 je pernah tgk, akan mskkn dlm to watch list yg lain tu

    ReplyDelete
  3. Hana susah sikit nak bagi chance kat genre lain selain misteri,fairytale dan aksi hehe *poyo kan? haha ^^
    .
    Nice suggestion btw!! :D

    ReplyDelete
  4. dah tengok semua movie dalam list diatas cuma movie baby je tak tgk lagi hehe, filem Hamari Adhuri Kahaani tu sedih betul..

    ReplyDelete
  5. movie yang no 5 je pernah tgk. yg no 2 tu macam menarik. nanti nk cari la.. (:

    ReplyDelete
  6. xberapa minat tgk hindustand... tgk no 3 tu mcm menarik jugak ye

    ReplyDelete
  7. macam best ja citer-citer ni. nanti try tengoklah dengan mama! ^o^

    ReplyDelete
  8. Yang last tu je Kak Sha dah tengok.. memang ohsem..

    ReplyDelete
  9. Semua ika dh tengok hehe. kita ada fav yg sama nampak nya hehe ☺️

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.