Tuesday, 27 March 2018

Tangan Melecur Lagi

Balik kerja semalam dengan kucar-kacirnya memasak dekat dapur sebab lapar tapi cuainya ya tuhannnn sampai tangan melecur lagi. Kisahnya letak pinggan dekat sangat dengan kuali sampai pinggan tu retak. Elok pulak tu pergi pegang tempat yang retak sebab mata dekat kuali, tangan dekat pinggan. Dah melecur baru perasan kenapa. 

Malam tadi

Pagi ni

Sudahnya berdenyut lah menahan kepanasan yang amat sangat. Pedih teruk kena air bila mandi. Sapu minyak gamat pun tak tahan. Nasib baik ada aloevera gel dekat rumah. Lepas sapu tu rasa lega sangat sebab sejuk je. 


Buat kerja pun sebelah tangan je lah buat masa ni sebab tak boleh nak gerak sangat ibu jari dengan jari telunjuk ni. Entah macam mana entah nak siapkan report ni. Blogwalking lagi. Memasak pun tak dapat pagi ni sudahnya tak ada lah bekal padahal dah perap ayam dah. Harapnya cepatlah surut. Tak daya nak sakit lama-lama. 

Have a nice day guys. :)

17 comments:

  1. Semoga awak cepat sembuh sperti sediakala dan berhati-hatilah selalu..

    ReplyDelete
  2. Allahu. Cikla pernah kena mcm ni. Mmg pedih nak2 pulak kalau terkopek. Kena air, aduhai nikmat kepedihan sungguh... Tp aloe vera mmg bagus. Rasa sejuk je letak kan.

    Sleedy recovery ye laling

    ReplyDelete
  3. ushhh pedihnya rasa..Tapi aloe vera tu ok!

    ReplyDelete
  4. Kena standby krim aloe vera ni untuk kegunaan kecemasan..
    Bagus untuk heal melecur dan masalah kulit.. By the way, take care Farhanna..

    ReplyDelete
  5. Kak ana last week masa tgh beria basuh penyepit besi sekali terhiris jari. Darah mengalir macam paip air. Seminggu juga lah nak elok. Kes cuai juga lah ni. Hehe. Syafakillah FJ.

    ReplyDelete
  6. aloe vera memang bagus dan kena ada sentiasa. take care ye awak :)

    ReplyDelete
  7. Aduh kasihannya...moga cepat sembuh

    untuk sementara..boleh la makan dekat luar

    ReplyDelete
  8. Alahai.. Malang x xverbau. Gws dear.. aloe Vera gel mmg bagus utk merawat kesan lecur

    ReplyDelete
  9. Aduhh sakitnyaaa.. Semoga cpt sembuh Farhana.. Nasib baik ada aloe vera gel kt rumah.

    ReplyDelete
  10. oh no :( get well soon tau! lepas ni hati2 yeee

    ReplyDelete
  11. Alahai sakitnya..i feel u sebab selalu dok kat dapur jadi cenggini jugak. Semoga cepat sihat..

    ReplyDelete
  12. semoga cepat sembuh awak... Aminn.. and take care..

    ReplyDelete
  13. aduhai sakitnya. get well soon. aloe vera memang bagus kan utk rawat lecur ni. azah memang tanam satu pokok aloe vera kat belakang rumah

    ReplyDelete
  14. kesian.. semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  15. alahaiii kak. siannya :( lepas ni extra careful yee! hehehe

    ReplyDelete
  16. melecur?!
    hu hu huh perit.
    dah baik dah ke skang ni, farhana?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...