Undi Samantha James Wakil Miss Universe Malaysia 2017!

Tuesday 21 November 2017

As you guys know, our country send Samantha Katie James for Miss Universe 2017. Remember the nasi lemak dress?



Samantha bukan pertama kali join Miss Universe, tahun 2013 dia dah pernah join tapi dapat tempat ke8 so tahun ni dia cuba nasib lagi sekali & yes dia dapat juara menggantikan tempat Miss Universe 2016, Kiran Jassal. Apart from pageantry and modelling, Samantha sebenarnya seorang pelakon tapi setakat ni dia baru ada 2 filem antarabangsa, Kastil Tua (kerjasama Indonesia-Malaysia), Huang (ditayangkan cuma di negara China) & 1 telefilem, Wanita Terindah.

Anak kelahiran Klang dan berdarah kacukan China dan Brazil merupakan Miss Universe Malaysia tahun ni & 26 November ni ialah tarikh semi-final Miss Universe 2017 di Las Vegas. Her birthday is on 28th November, so kalau dapat masuk semi-final rasanya hadiah birthday kita untuk dia? :)

Macam mana nak vote Samantha untuk masuk semi-final Miss Universe? Mudah sangat!

Ada dua cara untuk vote.

1) Undi di laman web rasmi Miss Universe sebanyak 10 kali sehari. 

Cari Samantha James, tekan vote kemudian tekan tambah sampai 10 votes dan klik Confirm Vote. Done!



Ataupun;

2) Tweet sebanyak mana yang korang nak dengan hashtag #MissUniverse #Malaysia tanpa sebarang emoji di Twitter. Kalau malas sangat cuma Retweet hashtag #MissUniverse #Malaysia sebab 1 tweet atau retweet bermakna 1 vote kepada wakil kita. 

Senang je kan? Wish her good luck for semi-final! 

p/s : Wakil Columbia, Laura Gonzalez dengan wakil Finland, Michaela Soderholm pun cantik jugak! :D

2 comments

  1. Ohh orang malaysia dia rupanya. Tak sangka ada orang kita boleh jadi miss universe. Selalunya dengar dari India je.

    ReplyDelete
  2. wooo inila dia kecoh pasal baju nasi lemak hehe.. kretip jugak apa hehe..

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.