Movie Review : Commando 2

Thursday 16 November 2017

Image result for commando 2 review

Director : Deven Bhojani
Cast : Vidyut Jammwal, Adah Sharma, Esha Gupta, Freddy Daruwala, Shefali Shah
Genre : Crime/Action
Trailer :


First of all, I'm watching this because of Vidyut. Tak, bukan sebab dia handsome hot berketak tapi sebab dia ni kalau berlakon action scene memang power since dia buat sendiri semua stunt, dia tak guna double body ataupun harness bagai. Commando 2 ni sequel kepada movie Commando tahun 2013 dengan genre yang sama & watak yang sama, Captain Karan cuma storyline je yang berbeza.

Untuk Commando 2 ni Captain Karan ditugaskan untuk cari Vicky Chadda atas kesalahan money laundering yang bersembunyi di Malaysia. Funny thing is masa dia mention Malaysia, happy betul ada scene dekat negara sendiri tapi hampanya rasa bila dia cakap Malaysia tapi sebenarnya Thailand. Whyyyy :(

Tapi ada polis Malaysia dalam scene Karan & the gang jumpa penjenayah tu dekat safe house dia. Help? I'm confuse?


Lagi confuse bila ada hacker polis yang mati sebab kena tembak dekat bahu. Itupun darah sikit gila like what? Jap jap tengok ni untuk murung bersama


Rasanya ni movie debut Adah Sharma but instead of making it great she turned out to be pale. Dalam movie ni dia just masuk untuk jadi cantik je. Just another flower pot. Sayanglah talent got wasted just like that. Dia try hard sangat nak jadi polis yang bubbly & funny. But all praise to Esha Gupta like always. Tapi geram jugak lah dengan director, seriously dalam movie ni female casts horny kemain?

Tak macam Commando 1 where storyline cantik and fresh, tapi yang ni huru-hara memang asal ada je plot dia. Shefali Shah yang berlakon sebagai Menteri Dalam & Luar Negara pun hancur padahal Shefali Shah kot bukan calang orang pelakon dia dalam ni. Semua bagus tapi tu lah, storyline dia buatkan movie ni hancur. 

Kalau tengok Commando 2 ni untuk action stunt dari Vidyut Jamwal, yes movie ni berbaloi. Sebab storyline dah hancur, banyak scene huru-hara, lagu pun tak best. Ada satu lagu dekat credit scene, Hare Krishna Hare Ram best tapi puja Tuhan diorang lah pulak. I'm torn :(

First half movie ni dah cantik tapi bila masuk second half, Vidyut je lah yang jadi penyelamat. Action stunt dia memang top notch, memang tak rugi layan Commando 2 kalau penggemar movie action. Cuma ada part yang dia berlawan dengan orang bawahan VK, director shot guna hidden camera I guess memang potong stim. Sebab kita nak tengok martial art technique tapi yang nampak sikit je. Wei, mana ada orang guna camera tu kalau untuk fighting scene. Every muscles are vital onscreen. Dah lah second half je fighting scenes haihhhh

Related image

Hampa sangat tengok movie ni sebenarnya sebab amazed bila tengok Commando 1 nak pulak bila diorang decided nak buat sequel expectation tu memang tinggi sangat plus Vidyut jarang berlakon dekat Bollywood movies, dia lebih ke Telugu. Bukan senang nak tengok action movie sebab nak hasilkan movie action pun makan masa belum masuk kalau pelakon tu injured sampai kena surgery bagai macam Hrithik dengan John Abraham. 

Bila dah ada movie macam ni & pelakon fav pulak onscreen tapi hampanya bila movie tu hancur but its okay lah at least enjoy tengok fighting scene & stunt dari Vidyut dalam movie ni. BUT if you guys belum tengok lagi Commando 1, do watch it. Its highly recommended from me. Memang gempak. 

1. Team Production +1, 2. Visual +1, 3. Audio +0, 4. Storyline +0, 5. Casting +1, 6. Genre +1, 7. Themes +0.5, 8. Editing +0.2, 9. Social Message +0.2, 10. Personal Thought 0 = 4.9/10

1 comment

  1. Naseb baik xpi tengok. ;p

    Jemput join ;)
    https://mimintalk.blogspot.com/2017/11/blog-hop-giveaway-by-yasmin-aris_51.html

    ReplyDelete

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di farhannajafri@gmail.com.




[PENAFIAN] www.farhanajafri.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.



Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.



Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.